Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

El fognak tűnni a hús-vér emberek a filmvászonról?

2010.01.20. 12:00 Armida 80 komment

 

Ha az Avatar viszi haza a Golden Globe-ot, a nemzetközi újságíró-társadalom nevében azt üzenjük Hollywoodnak, többé nincs szükség sztárokra és híres színészekre, a forgatókönyv-formulát se muszáj annyira leporolni, elég, ha a stúdiók leteszik az asztalra azt a csaknem félmilliárdot, és garantált a dupla bevétel. (A teljes cikk itt található.)

Eldiskurálgattunk Koimbrával, de nem jutottunk közös nevezőre, aztán jött az ötlet, mi lenne ha megkérdeznénk titeket, mi a véleményetek a fent említettekről.

Először is azzal kezdeném, hogy nekem kifejezetten tetszett az Avatar, de ennek ellenére nem hiszem, hogy valaha is eltűnnének a filmvászonról a hús-vér emberek. Azt viszont nem zárom ki, hogy nem lesznek majd virtuális sztárok - az első pár darab biztosan nagy érdeklődést kap majd- de nem gondolom, hogy tartósan lecserélődnek a létező emberek.

A sztárok nemcsak  filmekben láthatók és nemcsak a filmipar alapoz rájuk. Kihalnának a paparazzik, a bulvármédia romba dőlne (én pedig szeretem nézni a tökéletesnek hitt sztárokat, amint épp hulla részegen tántorognak) nem lenne vörös szőnyeg sem- hacsak nem oldanák meg szupertechnikával hogy a virtuális sztárok valahogy végigfeszítsenek- nem lenne privát életük- vagy ha lenne, ha tényleg sikerülne megoldani a mesterséges intelligenciával rendelkező virtuális sztárt vajon milyen személyisége lenne? A sztrárok sokszor példaképek, és ugyebár a példaképek azért azok, mert pozitív, követendő példát mutatnak. Azonban ha a virtuális sztárokat e szellemben teremtenék meg, a világ egy hollywoodi nyáltengerré változna (Ahogy Simon is mondta a Pusztítóban.)

Eszembe is jutott erről a témáról Al Pacino főszereplésével Simone c. film. Persze ennél tovább haladva- időben és technikával- egészen biztos vagyok benne, hogy kialakulna a virtuális sztárok rajongótábora, születne egy új réteg, akik előnyben részesítenék ezeket a kreációkat és persze megjelenne az ellentábor is, illetve a kettő ötvözete. Nincs ezzel semmi baj, haladunk a korral, így működik a világ.

Nos, mi a véleményetek? El fognak tűnni a hús-vér emberek a filmvászonról?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr951687011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ForgerON · http://filmdroid.blog.hu 2010.01.20. 12:22:01

Nagyon jó a téma, s ahogy benneteket is megosztott, úgy fogja a jó népet is megosztani. Évekkel ezelőtt már vita téma volt ez az ismerőseim körében, s akkor azt mondtam, hogy persze el fognak tűnni az hús-vér színészek. Ma már másként látom, s úgy vélem, hogy színészekre mindig szükség lesz. Egy cgi figurát (szörnyű lenne színésznek nevezni) nem lehet az alakításáért díjazni, hiszen az előre megírt teendőket hajtja végre. Teljesen más kategória. Lehet díjazni - ha már ilyen szempontból vizságlom - ,de teljesen másért. Nem hiszem - és nagyon remélem! - hogy soha nem lesz képes egy gép által megformált karakter színjátszást végre hajtani.

jimbo1000 2010.01.20. 12:22:56

Egy élő ember alkalmazása még mindig olcsobb, mint ha animálnák őket. És az Avatarral kapcsolatban is láthatód, hogy ez csak akkor működik, amikor nem embert kell eljátszaniuk a színészeknek, hanem egy olyan lényt, ami nem felel meg az ő fizikai valójuknak.

raves · http://mindennapramese.blog.hu 2010.01.20. 12:27:22

Azért az Avatarban színészek játszották a mozgást, a mimikát, a számítógép csak utánozni tudta. A Gyűrűk Urában is mindenki Andy Serkis-t dicsérte, nem Gollamot. Szóval még nem tartunk ott, hogy élethűen utánozzunk embereket.
Nem hús-vér színész? Olyan meg nem létezik. Hiszen a karakter mögött nincs senki, akkor nincs is kit sztárolni. Maximum a karaktert. Az meg eddig is ment, pl. bírom Sherlockot az új filmből, de egyébként kit érdekel Robert Downey Jr.

ocse1917 2010.01.20. 12:27:50

tekintve hogy az animált lényeket is emberek játszák el, ez szerintem hülyeség. miért adnának ki a stúdiók sokszor annyi pénzt animált emberekre, amikor olcsóbban el is játszhatják azt igazi emberek? szerintem csak növeli a nem emberi léynek tervezőinek a kreativitását, hogy nem kell emberi korlátok közé szorulniuk.(értsd: ne egy emberre tervezzenek 20-30 kilós latexet) meg egy tömegjelenetben tömegek legyenek ne 100-200 statiszta lézengjen. + nem kell a kaszkadőröknek az életüket kockáztatni.

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.01.20. 12:36:47

Sztem nem fognak még jó darabig eltűnni, ugyanis sokkal drágább digitálisan újraalkotni egy színészt, mint felbérelni egy igazit. Erre csak speciális esetekben van szükség, mint itt az Avatarban (de még itt is hangsúlyozták a színész fontosságát, az alkalmazott technika neve is _performance_ capture) vagy olyankor kell, mikor egy színész épsége lenne veszélyben. Szóval ez az aggodalom amit a Népszabadság is említ szerintem teljesen megalapozatlan és túlzó.

Az Avatarban pedig azt nem szokták észrevenni a kritikusok, hogy mennyire fontos mondanivalója van ránk nézve. Sokkal fontosabb mint bármelyik drámának amit az utóbbi időben készítettek - a természetvédelem. Ebben a világban, ahol az autók miatt a levegő szennyezettsége tovább nem fokozható, a műtrágyázás miatt a termőföldek elsivatagosodnak, a jégsapkák olvadnak, teljes állatfajok pusztulnak ki, a legfontosabb amit az emberekben tudatosítani kell az a környezetünk, a növények és az állatok védelme. És ezt az üzenetet hatékonyan csak egy nagyon látványos film tudja a tömegekhez és a fiatalokhoz eljuttatni, egy kamaradráma sosem.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.01.20. 12:51:40

Én már azt a technikát várom, mikor otthon magamnak teremtem meg virtuálisan azt a hölgyek akit tökéletesnek tartok és életre kelthetek. Persze olyan 3D-ben amit megfoghatok, érezhetek. (Simone)
Viccet félretéve, szerintem soha nem fognak eltűnni a színészek, legalább is addig amíg mi élünk nem.
Hogy utáni mi lesz? Ki tudja.
Lehet már nem is kell moziba járnunk és mindenkinek saját mini IMAX mozija lesz otthon.

ocse1917 2010.01.20. 12:54:49

szerintem azt most hagyjuk hogy az avatarnak mi a mondanivalója vagy mi nem, mert el fog sikkadni a téma, az avatar rajongók és alázók közötti fröcskölődésben.

jimbo1000 2010.01.20. 13:04:35

@ocse1917: eredetileg a cikknek nem az a lényege, hogy az avatar nyert a globen, akkor ezért minden film ilyen lesz. De várjunk csak, miért is nyert ez a film a globen?

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2010.01.20. 13:05:30

Sztárok nem kellenek, szinészek viszont annál inkább. Egy számitógépes grafika sose fogja felülmúlni a jó szinészi játékot. Véleményem szerint azért el fognak tunni lassan a hus ver emberek, de én, mint kezdő filmkészitő, ez ellen teljes mértékben harcolni fogok, és biztos vagyok benne, hogy társakat is találok hozzá.
Mondjuk az olyan semmitmodó filmekben, mint az Avatar, vagy Terminator 4 ésatöbbi mai akciófilmek, még elmennek az ilyen dolgok. Az nem érdekel, csak ha mondjuk jó filmekbe is beszivárognak az ilyenek akkor lesz gond.

ocse1917 2010.01.20. 13:07:49

@jimbo1000: El fognak tűnni a hús-vér emberek a filmvászonról?

ezt kérdezték, nem azt hogy miért nyert a globen.

OriginalBateman 2010.01.20. 13:14:09

A cikk irója tisztában van azzal, hogy az Avatar motion capture technológiával készült és hogy ez a technológia nem nélkülözheti a szinészt és annak speciális képességeit? Ugyanis a technológia csak egy digitális skin-t tud megvalósitani a szerepet ténylegsen eljátszó szinész külsején. Tehát a cikk alapfelvetése értelmetlen. Az a technológia viszont még elég messze van és talán alkalmazásának az értelme is kétséges, amivel teljesen pótolható lenne a hús-vér szinész.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2010.01.20. 13:16:32

@OriginalBateman: Konkrétan melyik cikkre gondolsz? Én tisztában vagyok vele, de aki a Népszabis cikket írta, róla nem hiszem.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.20. 13:18:03

Nyilván lesznek majd virtuális mozisztárok, ahogy voltak kétdimenziósak is, pl. Super-, Bat- és Spiderman, és társaik, továbbá vannak rajzfilmsztárok, mint Shonguku, Hello Kity vagy ki a tököm, stb. Tehát az az idő már rég itt van, amikor nemcsak húsvér sztárok léteznek, mégha ezek a virtuális sztárok inkább csak valami címkék, vagy effélék. De egy Brad Pitt & neje, az nem virtuális? Találkozott már valaki velük? :D Más. Elvist láttátok itt a Váci utcában? Na az volt igazán a virtuális. Mégis sztár, a mai napig, valakik millió dollárokat keresnek vele.

De egy Al Pacinót, egy Nicholsont nem fog senki sem lerajzolni, annak születni kell.

_Rorschach_ 2010.01.20. 13:22:06

@efes: egy Clint Eastwood-ról nem is beszélve!

sjbee 2010.01.20. 13:22:44

"nem lenne privát életük- vagy ha lenne, ha tényleg sikerülne megoldani a mesterséges intelligenciával rendelkező virtuális sztárt vajon milyen személyisége lenne?"

Ezt most tényleg komolyan gondoltad???

Esélyét sem látom, h a hús vér embereket lecseréljék digitális lényekre. Arra jó ez a technológia, amire eredetileg ki lett találva, új teremtményeket hozhatnak vele létre, amiknek talán csak a képzelet szab határt ezután. Lehetséges, h "kísérleti jelleggel" majd kreálnak egyszer (vagy többször is akár) egy "embert" a filmvászonra, csak h elmondhassák ez is megvolt, de sztárokat nem tudnak teremteni így, ebben szinte 100%-ig biztos vagyok. Ráadásul ez anyagilag sem érné meg egyenlőre + még mindig könnyebb egy színészt instruálni egy jelenetnél, mint a technikusok kisebb hadával összehozni ugyanazt a jelenetet.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2010.01.20. 13:24:47

@sjbee: Tök komolyan gondoltam. (És a távoli jövőről beszélünk...)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.20. 13:24:52

@_Rorschach_: Jaja, egy élet által megélt arcot nem lehet egy íróasztal vagy egy monitor előtt kitalálni, az minden képpen mű lesz. Ettől függetlenül, lesznek ilyenek, egyik barátnőm fiának falán már kinn is van ez a kék kecskeember. Tehát sztár. :) Méghozzá háromdés. :)

vargatom 2010.01.20. 13:40:51

A mai CG karakterek megalkotásához, akár performance capture-t használnak, akár nem, animátorok és egyéb szakemberek egész hadseregére van szükség, és sok évnyi munkára.
Azt valószínűleg nem nagyon érjük meg, hogy a gépek emberi beavatkozás nélkül legyenek képesek ezt a melót elvégezni, ebből a szempontból a S1mone mindenképpen hülyeség. És tényleg mindig kelleni fog egy valódi színész is, aki képes eljátszani a szerepet, belevinni az érzelmeket és így tovább.

Az viszont nem irreális, hogy a CG karakter megteremtéséhez szükséges munka és így a költségek idővel lecsökkenjenek.
A hollywood-i sztárok már így is nehezen bírják tartani a lépést a közönség elvárásaival, személyi edzők és plasztikai sebészek hadseregeivel támogatva sem. Egy kizárólag CG formában létező sztár (akit ugyanúgy egy ember alakítása működtet) idővel olcsóbban kihozható lesz, és mindörökre kortalan maradhat, szóval nem zárnám ki azt a lehetőséget hogy újabb 20 év technológiai fejlődése megszüljön egy ilyen virtuális teremtményt.

Más kérdés, hogy mi lesz a bulvárhírekkel és egyéb hülyeségekkel, ebből a szempontból már nem annyira valószínűtlen a S1mone. Személyes találkozó híján a médiaszereplés is csak egy újabb előre elkészítendő meló lesz, sőt még az sem teljesen kizárt, hogy valamivel egyszerűbb minőségben akár valós időben is működjön a performance capture és élő fellépések is megoldhatók legyenek.

Az egyetlen tényező, ami ennek gátat szabhat, az a sztárok jelentősségének visszaszorulása. A filmipar motorja továbbra is a pénz, és egyre kevesebb az olyan színész(nő) aki képes érdemben bevinni az embereket a mozikba. Kezd leáldozni a húszmillió dolláros gázsiknak, és ez jelentősen kitolhatja azt a pontot, amikor olcsóbbá válik saját kezűleg megteremteni a sztárt, ahelyett hogy megfizetnének valakit.

Spawn85 2010.01.20. 13:41:46

Anno James Cameron szerepelt a "Törtetők" című sorozat egy-két részében, ahol saját magát játszotta. Abban azt mondta, hogy 5 éven belül nem lesz szükség színészekre, majd hozzátette, hogy csak viccelt. :)

2010.01.20. 13:45:09

A címadó kérdésre válaszolva: nem - illetve mi azt már aligha érjük meg.

Egyrészt baromi költséges dolog még a 3D. Hiába a nagy sztárgázsik: itt olyan nagy sztárok nem voltak (Weavert leszámítva) - mégis kb. 300 millió dollár volt a költségvetés. Plusz hasonló marketingköltség kellett hozzá, hogy ekkorát szóljon a film.

Aztán ugye sok moziban még nincs 3D - némi idő és pénz ahhoz is kell, hogy mindenhová eljusson a szükséges technológia.

Ráadásul olyan színészi játékot, mint amire pl. Daniel Day-Lewis képes, aligha lehetne pusztán számítógéppel kreálni. Clint Eastwoodról nem is beszélve :)

Másrészt amit efes kolléga említett (már létező virtuális sztárok), az ugyan igaz, mégis sokat számít, hogy vannak hús-vér sztárok. Vagy voltak: tehát pl. Elvis nem egy kitalált valaki volt, hanem létezett.

És bár idehaza talán kicsi az esélye annak, hogy igazi világhírességgel fussunk össze, más helyeken azért van realitása (főleg mondjuk egy filmpremieren :)

A legszebb az, amit OriginalBateman írt.
Én is úgy tudom, hogy ez így van. Illetve az Avatarhoz is kellettek hús-vér színészek.
Ezzel az idézett cikk írója, Návai Anikó, hollywoodi nagykövetünk nem lenne tisztában?

OFF
@Addict: Ezt egy-két helyen már kitrágyaltuk/ták.
Röviden: mondanivalója lehet, hogy van a filmnek, de pl. környezetvédelem tekintetében alighanem célszerűbb lett volna azt a 300+300 millió dollárt másképp felhasználni.

Itt a cél a profit volt; sőt: alighanem kimondottan a rekorddöntés. Meg annak a bemutatása, hogy 2009-ben mire is képes a 3D.
ON

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.20. 13:50:52

@Spawn85: Egyébként, az efféle látványmozikra specializált rendezőknek (Cameron, Bay, manapság már Spielberg is, Emmerich, stb.) valóban nincsen szükségük a szó szoros értelmében vett színészi kvalitásokkal rendelkező hús-vér szereplőkre, hiszen ezekben a filmekben erre nincs, vagy csak a minimális mértékben van szükség. Ezekben a filmekben már eddig is gyakorlatilag 3D effektekkel vannak alaposan kisegítve a még (tán) élő színészek. Azonban, ahol már kvázi művészet kell, ahol érzelmek, lelki tusák, és más bonyolult lelki folyamatok történnek, ott soha nem lesz rajzolt színész. Vagy ha igen, az már nem fog érdekelni, már ha élek még akkor...

_Rorschach_ 2010.01.20. 14:07:58

kicsi off: ez a 3D mizéria/láz engem nagyon nem érint, tekintve, hogy szemtengely-ferdülésesként nem látom a 3D-t. Se a régit, se az újat. A Digital3D-nél legalább már éles a kép, nem úgy, mint régen. De tudom, ez az én problémám... :D

jimbo1000 2010.01.20. 14:22:48

Egyébként számoljunk már azza is, hogy idén az USAban bemutattak vagy 500 filmet, és ezek közül mennyi volt amiben hatalmas mennyiségben használtak CGI-t és mennyi volt a szokásos film. Hátén nagyon ugy látom hogy a hús-vér emberek felé borul a mérleg rendesen.

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.01.20. 14:30:03

OFF
@AntiChrist: itt a lényeg, h egy üzenet jusson el mindenkihez és nem tudok jobb módszert erre, mint ahogy Cameron csinálta de sztem te sem (és más sem nagyon) tudna ennyi pénzből ennyire hatékonyan és élvezetesen _szórakoztatva_ eljutattni egy ennyire fontos és időszerű mondanivalót az emberekhez.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.01.20. 14:36:39

én nagyon örülnék, ha eltűnne a bulvár, mint olyan, nem lehet kikerülni őket, pedig engem nagyon nem érdekel számomra vadidegen emberek magánélete

vargatom 2010.01.20. 14:48:51

@jimbo1000:
Igen, van vagy 4-500 film, de meg lehet nézni hogy a bevételek és így a nézettségek hogyan alakultak - 25-30 blockbuster hozza össze a túlnyomó többségét.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.20. 14:56:11

Szerintem 20 éven belül alkotnak olyan figurát, akiről nem tudjuk megmondani, hogy igazi színész-e vagy nem. Zemeckis bele van pistulva a motion capturbe, amit ugyan még nem fejlesztett tökélyre, de ennek is eljön az ideje. Akkorra pedig már beszkennelik jó néhány színész arcát, mimikáját, stb...
Most még sokba kerülnek ezek az eljárások, az Avatarnál is sokba került, de emlékezzünk George Lucas is makettekel szőrözött volna az új Star Warsban, ha az olcsóbb lett volna, tehát egyre jobban csökkennek az effektek költségei.

Eszembe jutott a Final Fantasy mozifilm, mikor láttam az első előzetest, azt hittem Sandra Bullockot látom:)

Szóval szerintem 20 éven belül eljön az az idő, mikor a sztároknak meg kell gondolniuk, hogy elkérnek-e 30 milliót egy szerepért, mert ha igen, akkor helyettesítik őket...trükkökkel.

Én még azt is el tudom képzelni, hogy eljön az az idő, mikor a filmkészítő leül a gép elől, kiválasztja, hogy mely színészhez hasonló filmet akar készíteni, különböző sémákból kiválasztja a történetet és annak alakulását, majd a gépre bízza, hogy megcsinálja, ami 2 órán belül kiköhögi a végeredményt.

monana 2010.01.20. 15:00:35

Az ember a kreatív erő, nem hiszem, hogy mostanában sikerülne ténylegesen, és véglegesen meglépni az olyan cgi szereplőket, amiknek nincs emberi előzménye.

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.01.20. 15:42:40

@monana: Már csak azért sem, mert ahhoz, h a számítógép le tudja modellezni a színész reakcióját egy élethelyzetre ahhoz olyan MI kell, amit már nem filmkészítésre fognak használni.

asz0089 2010.01.20. 15:50:56

Óriási változáson kellene átmennie az egész világnak, hogy ez létrejöhessen. Az internet is pillanatok alatt változtatta meg az emberek életét, így sosem lehet tudni. Itt az a gond, hogy messze nem a filmekről van szó, hanem érdekekről, a világ jövőbeni útjáról és a pénzről.

sjbee 2010.01.20. 16:50:22

@_Rorschach_:
Akkor jöjjön az én Coming Out-om is.
Én is kancsalsággal születtem, s bár még kisgyerekként műtéttel rendbe hozták, soha nem láthatom az ilyen 3d-s filmeket vagy a 3d-s képeket (sztereogram). Úgyhogy nem vagy egyedül Rorschach kolléga.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.20. 17:00:10

@sjbee: Aki kancsal volt és megműtötték annak élvezhetetlen egy 3D-s film?

sjbee 2010.01.20. 17:35:11

@koimbra:
Csak a magam nevében beszélhetek, nekem élvezhetetlen, igen. Nem tudom, ma milyen szinten áll az orvostudomány e téren, de ha nem tudják teljesen szimmetrikusan visszahozni a beteg szemgolyót, akkor bukta. Persze egy külső szemlélő ez esetben sem mondaná meg, h valami baj lenne azzal a szemmel (eltűnik a kancsalság), csakhát ugye én tapasztalom, h kettős látásom van meg még egyéb nyalánkságok is vannak, de ahogy Rorschach mondta, ez már az én problémám :)
Bocs a többiektől az offért!

Pistu 2010.01.20. 17:35:59

A pop-iparban számtalanszor megtörtént már hogy egy-egy 1 slágeres előadóról kiderült, hogy ő csupán kirakatbábu, a hang valódi tulajdonosa valaki más. Ezzel a spéci motion-capture technikával amivel Cameron dolgozik, lehetséges lenne hogy egy a mai hollywoodi "szépség" normáknak nem megfelelő, de amúgy nagyon tehetséges színész/nő így váljon eladhatóvá. Ebben az esetben ki lenne a sztár a "bábjátékos" vagy a "digitális bőr"?

Shyllard 2010.01.20. 17:58:37

@Pistu: Mint a Gamer-ben: Mindkettő :)

Válaszolva a témára: Lehet, hogy nagy sokára S1mone-ok egész hada fog rohangászni a vásznakon, ugyanis egyáltalán nem lehetetlen, hogy kb jó 60 év múlvára eljusson a technika oda, hogy teljesen, önmagában is létező, lélegző, gondolkodó, csak a vásznakon élő sztárok jöjjenek létre. Vagy a robotok is helyettesíthetik az embereket (Én, a robot) Persze én örülnék annak, ha itt megállna a technika, ahol most van, viszont az emberiség nem tud leállni. Mindegy, évszázadok múltán is lesznek Nolan-ok, Tarantino-ok, Kevin Smith-ek, Clint Eastwood-ok, stb-k, akik jobb szeretnek húsvéremberekkel dolgozni. Amúgyis, az Avatar sz*r volt, én személy szerint nem kérek többször ilyet.

jimbo1000 2010.01.20. 18:09:47

@Shyllard: ezt jól meg azt mondtad!

én szt nem értem, hogy mi ez a nyavajgás?
volt eddig nem sok ilyen film ami ezt a technikát használta, de mindegyikhez kellett a színész, sőt a animációs filmekhez is kellenek szinkronszínészek. tehát nem kell it félni, és bíztos, hogy nem olyan, hogy halott színészeket fognak újra szerpelni (pl. Heath, szegény most már több, mint két éve, hüp :( hüp elment), mert ahhoz kell a színész is a stílusával együtt, a hangjaával, meg a benne lévő tapasztalatok. és őket nem azért szerettük, mert szép volt a szájuk, vagy a szemük.

vargatom 2010.01.20. 18:30:19

@koimbra:
Az emberek kb. 25-30%-ának lehetnek kisebb vagy nagyobb problémái a 3D mozikban a térhatással...

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.20. 18:58:55

Bocs, a hozzászólásokat nem olvasom el, csak leírom ami a posztról eszembe jutott:

spottr.hu/2010/01/08/the-third-the-seventh/
Ezt érdemes megnézni. Biztosan a jövőről beszélünk, amikor szóbakerül, hogy tképp nem is kell színész a filmekre?

A másik: ez az Avatar című dolog véleményem szerint a létező legnagyobb merénylet, amit a nézők ellen el lehetett követni. Mire jó, hogy keverik az animációt a "valósággal"? Miért nem volt jó animációs filmnek az egész? Nekem nagyon nem tetszik. A történet talán nem rossz, de a grafika szvsz rettenet gagyi.

juliusbond 2010.01.20. 19:32:15

Virtuális sztárok régóta vannak, pl Simpsons, South Park, Spongyabob.
Ami most készült, a készített lények realisztikusak. Azonban nem kell elfeledni, hogy a lények hangját ember adta, a mozgását, gesztusait, mimikáját motion-capture technikával emberről mintázzák.
Tehát a sztárok maradnak (lásd Shrek-bőn a makka hangja Antonio Banderas). Max kicsit nehezebben lesznek felismerhetőek.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.20. 19:50:04

@vargatom: Csak azért kérdeztem, mert anno engem is műtöttek kancsalsággal.

b0lha 2010.01.20. 20:02:49

bocsanat, ha olyat irok, amit mar mas is leirt, de eleg sok a komment, nem olvastam vegig oket.
velemenyem szerint nem fognak eltunni, megpedig azert nem, mert mindig fel fog bukkanni 1-1 olyan mimikaval, mozgassal, hanggal rendelkezo szinesz, akit egyszeruen meg kitalalni sem lehet majd. en inkabb siman csak a hatekony osszeolvadast prognosztizalnam, meg mindig egyszerubb a felvett mozgasokat atdigitalizalni (sot, mostmar cameron bacsinak koszonhetoen meg egyszerubb ugye), mint teljesen legeneralni vmi nem letezot.
vannak dolgok amik sohasem fognak kihalni sztem.
bakelitet meg mindig gyartanak, a lemezlovasok orokke isteniteni fogjak a minoseget.
van e-book is mar sok, de a konyv se fog (sztem/remelem) kihalni, ugyanis a konyvnek illata van, a konyvet lehet hajtogatni (de nem szabad!), a konyvon ott lehet edesanyank regi firkaja, stb.
szoval vannak "orok" dolgok sztem...

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2010.01.20. 20:20:13

@lánczi sixx... izé... suxx: akkor mondj már egy olyan játékot, filmet, akármit, aminek szerinted jó a grafikája? most komolyan. nem kötözködésképp, csak érdekel :)

kalamajka1 2010.01.20. 20:23:12

A számítógépek tárolási kapacitásának és sebességének ugrásszerű növekedése következtében a kitalált digitális karaktereket egyre olcsóbban elő lehet majd állítani.

Másik vonal: a digitális képfeldolgozás segítségével a nagy színészeket "örök életűvé" tehetik. Teljes életművük elektronikus feldolgozásával olyan új filmeket hozhatnak létre, melyekben az adott színész nem is szerepelt. Pl. szerintem lehetséges lesz az, hogy jóval Jack Nicolson halála után egy rendező (animátor?) egy új filmet készítsen a 35 éves színész főszereplésével.

vargatom 2010.01.20. 20:26:16

A "lehetséges" és a "van rá fizetőképes kereslet" közti nem elhanyagolható különbség az, ami ezt el fogja dönteni :)

Shyllard 2010.01.20. 20:34:17

@freakin': Crysis. Sokkal jobban néz ki, mint az Avatar :)

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.01.20. 20:36:58

Nem fognak eltűnni, bár eléggé teret nyernek majd az animált sztárok

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.20. 21:10:41

@freakin': mihez képest? Pl. a Mézga család grafikai megoldásai kifejezetten tetszenek mind a mai napig. Ha meggondolom, a Star Wars rajzfilmsorozaté is tetszik.
Játékokról nem nagyon tudok nyilatkozni, mert az IL-2 1946-tal játszok szinte kizárólag, az meg ilyen szempontból nem képviseli a csúcsot. Talán az utóda, ha valamikor megjelenik.

aachi2 2010.01.20. 21:11:08

amikor edison feltalálta a gramofont akkor is ment a sikongatás hogy el fog tűnni az élő zene, meg a danolászás.

aachi2 2010.01.20. 21:18:29

a könyvek sem tűntek el a rádió miatt, a rádió sem a tv miatt, a mozi a színház sem a a tv miatt. az új és a régi dolgok egymás mellett jól elvannak. amikor megjelent a nyomtatás akkor is ment a hiszti hogy a könyvek miatt majd nem kell kézzel körmölni, stb :)

2010.01.20. 21:21:12

@aachi2: Nem jó a párhuzam. A gramofon nem zenét állít elő, hanem élő emberek által játszott zenét rögzített, és tette aztán újra és újra meghallgatóvá.

Shyllard 2010.01.20. 21:24:20

@aachi2: A könyvek azért eléggé háttérbe szorultak. A lakosság nagy része lusta olvasni. Ha unatkozik valaki felmegy a netre, keres valami elfoglatságot. Teljesen kihalt már az emberek többségéből a fantázia :) Sokaknak már csak az jelent élményt, ha saját szemeivel látja a dolgokat. A könyveknél meg persze el kell képzelni a dolgokat. De ez nem ide tartozik, bocsa az OFF-ért.

sertésmájkrém 2010.01.20. 21:25:52

MIvel a bevétel kb 55%a a moziknál marad, kevés lesz az a duplázás...

Dejdő 2010.01.20. 21:27:57

Nagyából az összes kommentet elolvastam!
Remélhetőleg nem fognak eltűnni a sztárok!
Nehogy már Avatarokat kelljen néznem a közel jövőben,jó legyen és biztos lesz is évente 4-5 ilyen film amiben animált emberkék lesznek,de a színészi játék kell!
Al Pacino,Nicolsont,De Nirot,Streep-et és még rengetek sok más művészt nem lehet számítógéppel helyettesíteni,hiába ők lennének azok akik irányítják ezt az izét és utána meg géppel átalakítanák,az akkor sem igazi!
És hallottam hogy esetleg elhunyt színészeket is fel akarnak támasztani és játszatni őket filmekben ezzel a technológiával,ha ezt egyszer is meglátom valaha bármikor,elmegyek hollywoodba és ölni fogok az tuti! Egy Marlon Brandot vagy Jack Lemont Walter Matthaut Heath Ledgert nagyon ne akarjanak (NYUGODJANAK BÉKÉBEN) még a végén megcsinálnak egy olyat basszus ezek a hülyék mivel A sötét lovagban Joker figurája nem halt meg és ha benne lesz a következő részben Heath-el pont ezt tennék,na álljuk már meg! Visszatérve,én nagyon mérges lennék ha eltűnnének a színészek,pont a remek játék miatt,és ahogy a karaktereket megformálják azok miatt nézem a filmet! Egy Robert Downey Jr.-t Chaplinként,Egy Vak ezredest Al Pacino-ként,és még sok-sok más remek alakítást!
És még valami,emlékezzünk csak vissza 1988 Roger Nyúl a pácban,mennyire jól összehozták a rajzfilmfigurákat az élő szereplőkkel, de képzeljük el ezt CGI figurákkal,nekem már nem lenne ugyanaz:$

sertésmájkrém 2010.01.20. 21:28:42

@Addict: ostobaság. mainstream téma eltt ezt lovagolja meg, nem váltja meg a világot.
Mindazt amit leírtál meg lehet és meg is fog valósulni, semmi nem fogja megállítani.

aachi2 2010.01.20. 21:40:33

@AntiChrist: "Nem jó a párhuzam. A gramofon nem zenét állít elő, hanem élő emberek által játszott zenét rögzített, és tette aztán újra és újra meghallgatóvá."

húbakker nem mondod? a könyv meg nem ad ki hangokat, abba is beleköthetnél. :D

aachi2 2010.01.20. 21:42:01

@Shyllard: a könyvek helyett most olvasgatsz a neten. nem vész el csak átalakul.

2010.01.20. 21:47:37

@aachi2: De nehéz a felfogásod :)

Az Avatar kapcsán felvetődött a kérdés, hogy eljöhet-e az az idő, hogy teljesen valóságosnak tűnő cgi-embereket kreáljanak. Ebben az esetben elméletileg nem lenne szükség színészekre.

Amiket te felhoztál példaként, azok nem állják meg a helyüket párhuzamként.

Nem virtuális, nem létező emberek zenélnek a gramofonon, nem egy nem létező személy írja az e-könyvet stb.

Drakeamarth 2010.01.20. 21:48:59

Úgy látom, némelyek összekeverik a szezont a fazonnal. Ahhoz, hogy az Avatarban ilyen élethűen tudták megjeleníteni a na'vikat színészekre volt szükség, akiknek az arcmimikáját, testmozgását mondjuk 90%-os pontossággal lemodellezték. Ezek után nem igazán értem, miért éppen az Avatar az apropója ennek a kérdésnek. Láthattok youtubeon összehasonlító videókat a forgatáson pizsamába bújt színész és a számítógépes karakter alakítása között, és megdöbbentő a hasonlóság.
Tehát az alakítás nem magától (vagy cgi grafikusok által) született, ugyanúgy színész játszotta el, csak a végső változatban nem a saját teste, hanem egy cgi gúnya szerepel, de attól ez még az ő alakítása.

Viktus 2010.01.20. 21:51:29

Nem kár értük. Az Avatar a filmtörténet legnagyobb eddigi alkotása látványban.

aachi2 2010.01.20. 21:57:13

@AntiChrist: "Amiket te felhoztál példaként, azok nem állják meg a helyüket párhuzamként."

de megállják, csak te vagy ilyan szőrszálhasogató mamlasz hogy csak azt fogadnád el párhuzamként ami 1:1ben tökugyanaz. az új és a régi technológiák egymás mellett élésére hoztam példákat. nyilván bele lehet kötni mert 1 példa csak 1 példa / párhuzam, nem pedig azonos azzal a dologgal mint aminek a példázására használja az ember.

ahogy a rádió, a könyv, a színház, tv, mozi nagyon jól megvan egymás mellett, ugyanúgy ellesznek a húsvér és a cgi színészek is. eddig is volt már kiscsillió film cgi karakterekkel, nincs itt semmi újdonság.

2010.01.20. 22:02:49

@aachi2: Pontosan arról van szó, hogy piszkosul nem ugyanaz.
IQ-tesztbe bele se kezdj :)

aachi2 2010.01.20. 22:09:45

@AntiChrist: még jó hogy nem ugyanaz, ha ugyanaz lenne akkor nem példa lenne hanem ugyanaz, te okoskodó majom.

Shyllard 2010.01.20. 22:10:45

@Dejdő: Nolan nem olyan hülye, hogy visszahozza Ledger-t. A Joker téma le van zárva, max sztem csak egy hátbóli mutatást lehetne eltűrni, de az meg felesleges lenne, szóval minek.
@aachi2: De az se mindegy, hogy mit olvasol a neten. A net nagyja szemét és bizony mindet be kell fogadni. A könyv viszont már tapintásra is más. Jó érzés kézben tartani, lapozgatni, míg ezt egy e-book-kal nem teheti meg az ember. Az e-book csak arra jó, hogy spóroljunk kicsit.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.20. 22:11:42

Ha szabadna kérnem ne becsmérelje senki a másikat, így is lehet vitázni. Köszönöm.

aachi2 2010.01.20. 22:17:47

@Shyllard: igazad van. én is szeretek olvasni, de nálam is csökkent az erre az időtöltésre fordított idő...

Accordion 2010.01.20. 22:47:52

@Addict:
Minden nap teljes állat és növényfajok tucatjai pusztulnak ki.

És ez így megy évszázmilliók óta minden nap.
Erről nem kell filmet csinálni.

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2010.01.21. 09:16:50

@lánczi sixx... izé... suxx: az hogy tetszik valami, meg hogy szép, két külön dolog. de oké, mézga család. biztos szebb. legyen igazad, szerintem ordas nagy baromság, amit írtál. :)

nekem is tetszik a mai napig a spongyabob, de azért ne keverjük már a szezont a fazonnal. rajzként tökéletesen megállja a helyét, de azt nézzük már, hogy az Avatar durván fotorealisztikus. ezt egy rajzfilm sosem lesz képes visszaadni.

egyébként grafikát mondtál, nem pedig animációt, de ezt már fel sem veszem :)

@Shyllard: nem játszottam a Crysissal, de kötve hiszem, hogy sokkal jobban nézne ki. sőt, ahogy elnézegetem a screenshotokat, elég gyengusz az Avatar dzsungeléhez képest. ez már a: akkor is kötöm az ebet a karóhoz hozzáállás :)

oké hogy nem tetszik a film, ennek ellenére el kellene ismerni, hogy ez a mai CGI csúcstechnika.

de eleget offoltam már mára, a témához is hozzászólok.

szerintem nem fognak eltűnni az emberek, hisz az Avatarhoz is szükség volt színészekre. egyszerű motion capture az egész. hogy 20-30 év múlva szükség lesz-e még rájuk? szerintem igen. az egy dolog, hogy élethűen lesznek képesek megjeleníteni bármit, amit szeretnének, de ehhez egy színész közreműködése is szükséges. az meg, hogy végképp eltűnjenek az emberek, majd minimum 100 év múlva visszatérhetünk rá.

hisz manapság a CGI a trendi, de ettől függetlenül vannak olyan filmesek, akik rá sem tudnak nézni. a jövőben is lesznek olyanok, akik rendes, kézzelfogható színészekkel akarnak majd filmet készíteni.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2010.01.21. 10:34:10

Örülök hogy ilyen sok komment érkezett, de ahogy elnézem, páran összekeverték a színészeket és a karaktereket.
Aki még nem látta a Simone filmet, az nézze meg és tisztább lesz a kép.

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.21. 10:35:08

@freakin': szerintem te vagy a barom, de mind1, ezen nem veszünk össze. Az Avatar egy hatékony marketinggel megtámogatott híg fos. Fotorealisztikus? Nézd meg azt a videot, amit belinkeltem! Ez csak egy összegányolt hulladék, kb. egy kategória a 3D-s Vuk változattal...

OriginalBateman 2010.01.21. 12:14:42

@Armida: természetesen erre a cikkre gondoltam. Ebben a cikkben is továbbb viszed azt a gondolatot, amit a népszabis cikk irója vetett papirra. Nem javitod ki, nem fejted ki jobban, ki mit is ért virtulis szinész alatt, nem beszélsz arról jelenleg milyen technológiákkal mit lehet elérni stb. Talán majd egy következőben, bár a téma felvetéséből következett volna, hogy ezekről is irj és tévhiteket oszlass:)

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2010.01.21. 12:33:26

@lánczi sixx... izé... suxx: kössz. nem azt mondtam, hogy te vagy a barom, de lényegtelen. 3D-s Vuk. gratulálok. de igaz, ezen tényleg nem veszünk össze. nincs értelme ilyen emberrel ezen vitázni.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2010.01.21. 13:05:44

@OriginalBateman: Nem hiába van belinkelve a Simone, és nem hiába említettem meg a mesterséges intelligenciát sem. :)

Senderos 2010.01.21. 15:53:48

a mostani Newsweekben van egy interjú Cameronnal meg Peter Jacksonnal, ahol arról beszélnek, hogy nem fogja kiváltani a cgi a színészeket. egyetértenek, hogy csak a nem-emberi lényeket fogják ezentúl cgi-vel csinálni sminkes színészek helyet. de az embereket továbbra is emberek fogják játszani, mert a számítógép nem képes visszaadni ugyanazt, valamint ha meg is próbálják leutánozni, sokkal drágább, mint egy színészt megfizetni. Cameron mondja is, hogy 800 ember dolgozott a naavik megformálásán, szóval nem látja a bizniszt abban, hogy az embereket is cgi-vel csinálják.

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.21. 17:20:53

@freakin': minimális eszed lenne, felfognád amit írtam...
De tőled nem várom el.

Karou 2010.02.15. 20:56:57

Jó kérdés. Van egy cikk, ami erről és a CGI egészével foglalkozik.

cinema.blog.hu/2010/02/13/cgi_invazio_avatar_es_mas_pixelmozaikok
süti beállítások módosítása