Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Peter Jacksonból ismét kibukott a giccs

2010.03.07. 16:56 nyuszisz 31 komment

Komfortos mennyország - erről a címről mindig a Quimby ugrott be korábban, hozzájuk illik ez a kifejezés, bár konkrétan a "szilánkos mennyországról" és "bajszos angyalokról" énekelnek, ezt is oda kötöttem. Aztán miután megnéztem a filmet, ez az elképzelés gyorsan szertefoszlott. Nagyon gyorsan.

Igaz, lehetnének köztük közös vonások. A Komfortos mennyország tartalma ugyanis nem mindennapi, egy lányról, Susie-ról (Saoirse Ronan) szól, akit brutálisan meggyilkolnak és "fentről" figyeli tovább családja (Mark Wahlberg, Rachel Weisz, Susan Sarandon) és gyilkosa (Stanley Tucci) életét.

A gyilkosságot magát nem látjuk, és bár a címből is tudjuk, hogy a film első felében be fog következni, nagyon erősen jelen van a feszültség. A kukoricaföld alatti kunyhós jelenetet konkrétan alig bírtam nézni, annyira félelmetes. Pedig tényleg nem látunk semmit, a gyilkos is halál nyugodt, a lánynak is az utolsó percben esik le a lényeg, a föld alatt mégis pattanásig feszülnek az idegeink a bizarr játék-régiségek és pislákoló gyertyák között.

Aztán, amikor Susie lelke felszáll valahová az élet és a halál közötti térbe, rém giccsessé válik a képi világ, mintha konkrétan egy másik alkotó kezébe került volna a film. Pedig Peter Jackson filmje ez, akitől igazából tényleg nem áll távol a giccs, hiszen a Gyűrűk ura is giccs, csak pont az a fajta, amelyiktől nem émelyeg annyira az emberek gyomra: az eladható giccs. A Komfortos mennyország a főhős halála után kettészakad és a cukormázas epizódokat egy-egy izgalmas földi jelenet oldja fel, melyek nélkül abszolút nézhetetlen lenne a film. De mivel a gyilkos szabadlábon van, még megmarad bennünk az érdeklődés és az aggódás, mert míg ő jelen van, mi magunk se érezzük jól magunkat, ha nem járunk a végére a történetnek. Így aztán végére jártam én is, még ha több napomba is telt, míg rá tudtam szánni magam.

Mintha nem lenne elég a cukormázból, a film vége felé még hozzátettek egy igazán gyomorforgatóan szirupos jelenetet, pont mint Ghostban, Susie egy másik lány testébe szállva végre megcsókolja élete szerelmét. És akkor még szándékosan nem is említettem az égieket, a meggyilkolt sorstársakat, akikről tényleg jobb lett volna hallgatni örökre, de egy felfoghatatlan döntés során benne vannak a filmben.

Érthetetlen továbbá a gyilkos sorsa is, aki annak ellenére, hogy végül is kiderül a tette, sosem kapják el és egészen szép kort ér meg szabadlábon.

Összegezve a film hatását egy igen sokszínű érzésről beszélhetünk, ahol nem érnek össze az ízek. Vannak pillanatok, ahol egy thrillerben érezhetjük magunkat, máskor meg egy csekély pillanatra a családi tragédia is megérinthet. A hetvenes évek világa a díszletek, jelmezek mind nagyon rendben vannak. A színészek kiválóak, egyedül Susan Sarandonnal nem tudtam, mit kezdeni, de mivel amúgy is egy széteső kavalkád az egész, ez legyen a legkevesebb probléma. A legnagyobb baj a művi számítógépes jelenetekkel van, egyszerűen olyan, mintha egy bolond elme agyszüleményei keltek volna életre.

Imdb: 6,7/10

Szerintem: 4/10

Címkék: thriller iromány dráma 40 % komfortos mennyország

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr801816534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shyllard 2010.03.07. 17:33:07

|SPOILER| Akkor nem nézted végig, ugyanis a végén a gyilkos lecsúszik egy magas hegyről és szépen széttöri magát :) |SPOILER VÉGE|
Nekem pont, hogy a giccsessége, a nyálassága és hasonlók miatt tetszett, pedig, csak az a csókolózós rész volt sok. Eddigi életem legjobb giccses filmje, főleg Marky Mark és Tucci hatalmas benne.

nyuszisz 2010.03.07. 17:34:57

@Shyllard: de végig néztem, csak ezt a spoilert nem akartam közölni az írásban :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.03.07. 17:46:03

Szerintem nézhető, 60 %, a "klubházas" jelenet tényleg nagyon izgalmas volt, Tucci pedig megérdemelte az Oscar jelölést, az egész bandából ő hozza a legjobb teljesítményt. Még a giccset is lenyeltem úgy ahogy, Peter Jackson mintha csak a látványra ment volna rá, a többit meg úgy ahogy összedobta, nem volt igazán drámai.

speedle 2010.03.07. 18:03:10

nekem nagyon tetszett, giccs ide, giccs oda. tucci meg nagyon arc volt, igazán lehetett gyűlölni. a végén meg sokkal 'tisztább' a dolog, hogy a sors keze által hal meg és nem pedig apuka egy baseball ütővel henteli le. egyben brutális és gyönyörű ez a film. asszem kedvet kaptam és este megnézem mégegyszer.

Alex Mahone 2010.03.07. 21:42:47

Még mindig azon a véleményen vagyok, hogy ez a "film" egy vállalhatatlan szemét...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.03.07. 21:59:00

A Gyűrűk Ura nem giccs.
A Lost meg hasonlók, na az a giccs.

Shyllard 2010.03.07. 22:19:21

@Alex Mahone: A te bajod :) Pedig szép kis mese nagyon jó sztorival :) Persze ez attól függ, hogy kinek hol van a giccs-tűrőhatára :)

madárijesztő 2010.03.07. 22:20:00

@Hagakure: Van benne jó pár giccses jelenet, igen. Nem ez az első és szerintem nem is ez utolsó vélemény, amit róla olvasok.

A Komfortos mennyország nagy része meg teljesen az. Jackson rossz úton jár, térjen vissza a Hullajó szintű filmekhez. Wahlberg egy nagy nulla benne, Weisz felesleges, Stanley T legalább nyújt valamit, meg a kislány.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.07. 22:37:48

ugyan a giccs jelző nem fogalmazódott meg, mikor megnéztem az lotr-t, de belegondolva: igen, a jelző abszolút jogos. az lotrben meglehetősen sok a giccs.

is 2010.03.07. 23:26:16

a LOTR mint film pont akkora giccs, mint a könyv. sok könyvadaptációt láttam, ennél történet és szöveghűbbet még nem. a LOTR meg nem pont az a könyv, amivel kapcsolatban egyáltalán felvethető a giccs, mert akkor az USA és a magyar himnusz is giccs, de legalábbis beszélgessünk róla.

Chapell 2010.03.07. 23:30:38

@Plumper: Te meg egy elvakult balfasz vagy. Az mennyivel jobb?

Elanor_ 2010.03.07. 23:31:36

látom, a megmondóemberek megint kimazsolázták a lényeget. :D

Môžeš mi pomôct'? 2010.03.07. 23:33:33

Ja, Kiss Tibi hatalmas. No de a Jó Laci Betyárt se féltem.
Peter Jackson más eset, ő valamikor TÉNYLEG tudott bánni a sodóval (meg a fűnyíróval), kár, hogy öregszik.

Môžeš mi pomôct'? 2010.03.07. 23:36:18

Kiss Tibit egyszerűen nem lehet nem szeretni. Nem lehet eléggé nem szeretni. Vagy valami. Mindenesetre a Braindeadben jó a sodó, jó a fűnyíró, jó a rendezés.

Outlier 2010.03.07. 23:47:28

"a LOTR mint film pont akkora giccs, mint a könyv. sok könyvadaptációt láttam, ennél történet és szöveghűbbet még nem."

Muhahaha. Ugyan magyarazd mar el, a konyvben hol volt az a jelenet, ami ugy kezdodott, hogy farkaslovasok megtamadjak a rohani menekulteket es Aragorn folyoba bucskazik, otvarnyomorult jeleneteket halucinalva? Csak hogy a "szoveghuseget: es a "pont annyira giccset" osszehozzuk... Gyoztem porgetni azt a filmet, a harmadik resznek szerintem a felet nem lattam. Szoval ha _ez_ a film _annal_ giccesebb, akkor az mar nem semmi.

Ianas 2010.03.08. 00:18:17

@Plumper: Nekem is nagyon tetszett, de ne essünk túlzásba :)

@Chapell: Te meg gondolom, most jobban alszol, hogy ezt megmondtad. :P

DeToXXX 2010.03.08. 00:20:43

patkánymajom a legnagyobb arc :)

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.03.08. 00:29:39

Ami nekem nem tetszett, hogy nem tudták eldönteni, most szürreális túlvilági-szenvedős filmet vagy realisztikus poszttraumás családdrámát akarnak készíteni, így leginkább egyik sem lett: a színes-szagos mennyország jelenetek totál nem illenek a filmbe, és funkció nélküli az összes jelenet a kislánnyal, míg a családi rész elsumákolt és sablonos.
Tucci viszont nagyon jó volt benne, tényleg egy pedofil sorozatgyilkost és nem egy színészt láttam a vásznon, ijesztő volt.

algi 2010.03.08. 00:31:43

Nekem a GYU filmtől is felfordult a gyomrom.

dzsefi 2010.03.08. 03:22:29

@Môžeš mi pomôct'?: hogy jön ehhez az íráshoz Kiss Tibor? Vagy ez valami fergeteges poén, ami nekem nem esett le?

különvélemény 2010.03.08. 07:20:32

Tucci tényleg nagyon jó volt, a kiscsaj rossz, a film pedig "ezt is láttam" kategória.

Tarkin kormányzó 2010.03.08. 07:43:12

@Shyllard: Tucci nagyon jó színész. Kéretik megnézni a Murder One című sorozatot. Szerintem a legnagyobb alkotása és nem mellesleg rajta kívül is kíváló színészi teljesítmények láthatók benne

ojio 2010.03.08. 07:50:25

Még nem láttam a filmet, de ahogy elmondjátok, kb. úgy képzeltem el olvasás közben. (Ööö, ez ilyen könyvadaptáció, mint a LOTR.)

Néhány éve olvastam, szóval csak rémlik, hogy a csókos rész úgy volt a könyvben is, valamint a gyilkossal kapcsolatos végkifejlet is ilyesmi. Azt hiszem.

tompus 2010.03.08. 08:38:57

A könyv sem valami jó.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.08. 08:50:44

A LOTR miért lenne már giccs, ember?

MariannaK 2010.03.08. 16:11:07

lehet giccs, de nagyon szépen visszaadta azt amit a könyvben olvashattunk...nekem nagyon tetszett.
A mennyországi jeleneteket is vhogy így képzeltem el olvasás közben..
Egy szörnyű tragédiáról szól, de mégsem hangolja le az embert teljesen.

Shyllard 2010.03.08. 16:42:43

@Tarkin kormányzó: Egy szóval sem mondtam, sőt nem is utaltam arra, hogy Tucci rossz színész :) Nem értem, hogy ezt most honnan szűrted le :D

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2010.03.08. 18:00:29

Jobb filmre számítottam, de sajnos nem lett az. Annyira azért nem rossz, nézhető, de valahol elszúrta ezt az adaptációt Jackson.
A Gyűrűk Urát nagyon jól megrendezte, de azóta valahogy nem az igazi a "hobbit".
süti beállítások módosítása