Elköltöztünk: filmdroid.hu
Peter Jacksonból ismét kibukott a giccs
2010.03.07. 16:56 31 komment
Komfortos mennyország - erről a címről mindig a Quimby ugrott be korábban, hozzájuk illik ez a kifejezés, bár konkrétan a "szilánkos mennyországról" és "bajszos angyalokról" énekelnek, ezt is oda kötöttem. Aztán miután megnéztem a filmet, ez az elképzelés gyorsan szertefoszlott. Nagyon gyorsan.
Igaz, lehetnének köztük közös vonások. A Komfortos mennyország tartalma ugyanis nem mindennapi, egy lányról, Susie-ról (Saoirse Ronan) szól, akit brutálisan meggyilkolnak és "fentről" figyeli tovább családja (Mark Wahlberg, Rachel Weisz, Susan Sarandon) és gyilkosa (Stanley Tucci) életét.
A gyilkosságot magát nem látjuk, és bár a címből is tudjuk, hogy a film első felében be fog következni, nagyon erősen jelen van a feszültség. A kukoricaföld alatti kunyhós jelenetet konkrétan alig bírtam nézni, annyira félelmetes. Pedig tényleg nem látunk semmit, a gyilkos is halál nyugodt, a lánynak is az utolsó percben esik le a lényeg, a föld alatt mégis pattanásig feszülnek az idegeink a bizarr játék-régiségek és pislákoló gyertyák között.
Aztán, amikor Susie lelke felszáll valahová az élet és a halál közötti térbe, rém giccsessé válik a képi világ, mintha konkrétan egy másik alkotó kezébe került volna a film. Pedig Peter Jackson filmje ez, akitől igazából tényleg nem áll távol a giccs, hiszen a Gyűrűk ura is giccs, csak pont az a fajta, amelyiktől nem émelyeg annyira az emberek gyomra: az eladható giccs. A Komfortos mennyország a főhős halála után kettészakad és a cukormázas epizódokat egy-egy izgalmas földi jelenet oldja fel, melyek nélkül abszolút nézhetetlen lenne a film. De mivel a gyilkos szabadlábon van, még megmarad bennünk az érdeklődés és az aggódás, mert míg ő jelen van, mi magunk se érezzük jól magunkat, ha nem járunk a végére a történetnek. Így aztán végére jártam én is, még ha több napomba is telt, míg rá tudtam szánni magam.
Mintha nem lenne elég a cukormázból, a film vége felé még hozzátettek egy igazán gyomorforgatóan szirupos jelenetet, pont mint Ghostban, Susie egy másik lány testébe szállva végre megcsókolja élete szerelmét. És akkor még szándékosan nem is említettem az égieket, a meggyilkolt sorstársakat, akikről tényleg jobb lett volna hallgatni örökre, de egy felfoghatatlan döntés során benne vannak a filmben.
Érthetetlen továbbá a gyilkos sorsa is, aki annak ellenére, hogy végül is kiderül a tette, sosem kapják el és egészen szép kort ér meg szabadlábon.
Összegezve a film hatását egy igen sokszínű érzésről beszélhetünk, ahol nem érnek össze az ízek. Vannak pillanatok, ahol egy thrillerben érezhetjük magunkat, máskor meg egy csekély pillanatra a családi tragédia is megérinthet. A hetvenes évek világa a díszletek, jelmezek mind nagyon rendben vannak. A színészek kiválóak, egyedül Susan Sarandonnal nem tudtam, mit kezdeni, de mivel amúgy is egy széteső kavalkád az egész, ez legyen a legkevesebb probléma. A legnagyobb baj a művi számítógépes jelenetekkel van, egyszerűen olyan, mintha egy bolond elme agyszüleményei keltek volna életre.
Szerintem: 4/10
Címkék: thriller iromány dráma 40 % komfortos mennyország
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Shyllard 2010.03.07. 17:33:07
Nekem pont, hogy a giccsessége, a nyálassága és hasonlók miatt tetszett, pedig, csak az a csókolózós rész volt sok. Eddigi életem legjobb giccses filmje, főleg Marky Mark és Tucci hatalmas benne.
nyuszisz 2010.03.07. 17:34:57
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.03.07. 17:46:03
speedle 2010.03.07. 18:03:10
Alex Mahone 2010.03.07. 21:42:47
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.03.07. 21:59:00
A Lost meg hasonlók, na az a giccs.
Hagakure (törölt) 2010.03.07. 22:15:52
Shyllard 2010.03.07. 22:19:21
madárijesztő 2010.03.07. 22:20:00
A Komfortos mennyország nagy része meg teljesen az. Jackson rossz úton jár, térjen vissza a Hullajó szintű filmekhez. Wahlberg egy nagy nulla benne, Weisz felesleges, Stanley T legalább nyújt valamit, meg a kislány.
mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.07. 22:37:48
is 2010.03.07. 23:26:16
Chapell 2010.03.07. 23:30:38
Môžeš mi pomôct'? 2010.03.07. 23:33:33
Peter Jackson más eset, ő valamikor TÉNYLEG tudott bánni a sodóval (meg a fűnyíróval), kár, hogy öregszik.
Môžeš mi pomôct'? 2010.03.07. 23:36:18
Outlier 2010.03.07. 23:47:28
Muhahaha. Ugyan magyarazd mar el, a konyvben hol volt az a jelenet, ami ugy kezdodott, hogy farkaslovasok megtamadjak a rohani menekulteket es Aragorn folyoba bucskazik, otvarnyomorult jeleneteket halucinalva? Csak hogy a "szoveghuseget: es a "pont annyira giccset" osszehozzuk... Gyoztem porgetni azt a filmet, a harmadik resznek szerintem a felet nem lattam. Szoval ha _ez_ a film _annal_ giccesebb, akkor az mar nem semmi.
_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.03.08. 00:29:39
Tucci viszont nagyon jó volt benne, tényleg egy pedofil sorozatgyilkost és nem egy színészt láttam a vásznon, ijesztő volt.
dzsefi 2010.03.08. 03:22:29
különvélemény 2010.03.08. 07:20:32
Tarkin kormányzó 2010.03.08. 07:43:12
ojio 2010.03.08. 07:50:25
Néhány éve olvastam, szóval csak rémlik, hogy a csókos rész úgy volt a könyvben is, valamint a gyilkossal kapcsolatos végkifejlet is ilyesmi. Azt hiszem.
tompus 2010.03.08. 08:38:57
MariannaK 2010.03.08. 16:11:07
A mennyországi jeleneteket is vhogy így képzeltem el olvasás közben..
Egy szörnyű tragédiáról szól, de mégsem hangolja le az embert teljesen.
Shyllard 2010.03.08. 16:42:43
desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2010.03.08. 18:00:29
A Gyűrűk Urát nagyon jól megrendezte, de azóta valahogy nem az igazi a "hobbit".