Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Az új Emlékmásban nem mennek el a Marsra

2010.04.08. 22:15 koimbra 14 komment

Tavaly februárban adtam róla hírt, hogy a Columbia égisze alatt fog elkészülni az Emlékmás feldolgozása. A projekt mögé Neal H. Moritz (Vas, Halálos iram) állt be producerként, aki már akkor elmondta, hogy az effektek segítségével egy sokkal jobb filmet fognak összehozni.

A producer a Collidernek adott egy interjút, amiben elárulta, hogy Kurt Wimmer, az Ultraviola és Az utca királyai forgatókönyvírója körmöli le a történetet és sokkal inkább Philip K. Dick művére, mint az Arnold Schwarzenegger főszereplésével készült filmre fog hasonlítani. Moritz arra a kérdésre, hogy neki miképp tetszett a Paul Verhoeven által rendezett változat így válaszolt: "Nagyon kedveltem, akárcsak az ötletet. Azt kívánom, hogy bár lenne egy olyan szék, aminek segítségével azzá válhatsz, akivé akarsz. Nekem ez volt a legérdekesebb dolog az egészben. Abban a változatban a főhős elment a Marsra, a mi verziónkban nem lesz ilyen. Nem megyünk el a Marsra"- mondta Moritz.

Az eredeti verzióban a főhős egy előre felvett videófelvételt néz, amelyen ő beszél és arra utasítja önmagát, hogy menjen el a Marsra (sőt ez még ismétlődik is: Menj el a Marsra! Menj el a Marsra!).

Az 1990-ben készül produkcióban Douglas Quaid (Schwarzenegger) egy szimpla munkás és elhatározza, hogy kipróbálja azt az új technológiát, amely során a páciens agyába olyan élményeket vésnek, amelyet csak akar. Mikor Quaid magához máris egy nagy kaland kellős közepén leli magát. 

Címkék: miújság könyvből film total recall

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr141905744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elanor_ 2010.04.08. 22:27:47

kedvenc film és nem akarom, h ezek a kóklerek elszúrják, hol lehet tiltakozni? :)

tolcsi 2010.04.08. 23:27:42

@Elanor_: +1 aláírás,ha petícióra kerül sor!sokkot kaptam...

Spawn85 2010.04.09. 00:34:51

Nem tudom Kurt Wimmer-t hova tegyem. Csinált már egész jó filmet (Equilibrium), és csinált...hát...ööö...kevésbé jót (Ultraviola). Szóval nem tudom.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.09. 09:34:06

Épp pár hónapj anéztem meg újra, és nagyot csalódtam. Tizenéves fejjel tök jó volt, de most láttam, hogy mennyire szemérmetlenül ostoba, és gagyi az egész. És nem az effektek miatt.

Aston Kanál 2010.04.09. 09:41:39

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: akkor azt javaslom, nézd meg újra. És ha nem érted, akkor újra, és újra. Mellesleg ajánlom Philip K. Dick többi művét is.

Trackback: 2010.04.09. 09:59:38

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

Sokkal bonyolultabb és jobb a sztori, mint pl. a Mátrix esetén. Ostoba vagy! :)

Palmer Eldritch 2010.04.09. 10:37:34

Philip K. Dick -ről csak pozitívan tudok nyilatkozni :)

daito 2010.04.09. 11:09:21

Egyik olyan Schwarzi movie, ami mocskos mód elgondolkodtat, legalábbis, az "akkor most mi is van?" módon. Ma már megmosolygom a környezetet, amit akkor alkottak, mégis 20 éve készült; de nem feledem azokat a filmeket, amiket Pro7-Sat1 pároson láttam. Sokszor. :)

Circus 2010.04.09. 11:39:35

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
A sztori jó, a filmen elvileg többet is ki lehetett volna hozni belőle, szerintem a jelenlegi technikával akár még jobb film is lehet.

Lásd még SW 4.-6. (eredeti) részeket - ha most nézed, hát, nem túl bonyolult a történet.
Képzeld el, ha most akarnák megfilmesíteni... technikailag SOKKAL ütősebb lenne, de a történet maga... hát, nem hiszem, hogy ekkora mítosz lenne belőle! (mielőtt ezért ütne valaki, rajongó vagyok :) )

Másik véglet a Gyűrűk Ura. Még így, kiherélten, fele sztorit és kulcsszereplőket kihagyva is ütött. Ezt pl nem lehetett volna korábban megfilmesíteni - megpróbálták, olyan is lett...

Szóval én bízom a jobb feldolgozásban.

Tipca 2010.04.09. 11:57:32

Éppen ma estére van betárazva az újranézés, gyerekkorom egyik kedvenc filmje, amit akárhányszor újra tudok nézni, ugyanúgy élvezem. Igaz, hogy nem sok köze van Philip K. Dick novellájához, de ez az ő dolgaiból készült filmekkel már csak így van. Nem is tudom, láttam-e már olyan filmet tőle, ahol az alapötleten kívül sokat meghagytak volna.
Na mindegy, az új film... Hát, csinálják meg, nekem mindegy, de hogy "az effektek segítségével egy sokkal jobb filmet fognak összehozni", az egy kicsit erős kijelentés a producer úrtól. Ez szerintem már csak a nosztalgia miatt sem fog bekövetkezni, mert az emberek szép emlékekkel gondolnak vissza a Schwarcis verzióra, ezért már csak az is szemet fog szúrni, hogy az új film _más_.

bruTe 2010.04.09. 12:21:20

Hali! Én a filmet elég régen láttam, a novellát viszont "csak" pár éve olvastam, de úgy rémlik, hogy az eredeti sztoriban gyakorlatilag semmi sem volt, ami menő effekteket kívánt volna. Lényegében egy beszélgetéseken alapuló pszicho-történet volt, akció meg zéró, mondjuk egy kis A-ból B-be menekülésen kívül (gondolom nem véletlenül tér el teljesen a Verhooven-es verzió a novellától). Szóval nem értem az alkotók kinyilatkoztatását.

De igazából az is lehet, hogy csak rosszul emlékszem. Valamire. :)

Demotivátor 2010.04.09. 13:17:32

Én pont a poszt hatására néztem meg újra és kicsit sem csalódtam benne, nagyon szórakoztató volt.

Megvolt ugyan a speciális effektek bája ilyen idő távlatából, de összességében nagyon jó a film, igazi klasszikus.

Tipca 2010.04.09. 13:48:53

@bruTe: Jól emlékszel, a novellában tényleg nem túl sok akció volt, egy menekülés, és kész. viszont a vége ütött! :D

VVega · https://debugme.eu/ 2010.04.10. 14:55:56

Imádom ezt a filmet, a remake ez esetben teljesen felesleges, és borítékolhatóan egy kalap szart sem fog érni. A Halálos iramban (!) és Vas (LOOOL!!!) producerétől...meg hogy az effektek miatt lesz sokkal jobb film. Hápf, van bőr a pofájukon.
süti beállítások módosítása