Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A belső kör (Le premier cercle)

2010.10.08. 21:00 Armida 3 komment

Ez egy tipikus francia akció film, így aki megnézi, készüljön fel. Előre mondom, nekem semmi bajom sincs a francia filmekkel. Ebben például nem zavar hogy lassan indulnak be az események, az sem idegesít, hogy túlzottan romantikus- később kifejtem mire gondolok- vagy hogy nem annyira izgalmas mint az amerikai akció/gengszter filmek. Azt hiszem sokan- én is- az olasz maffiahálózathoz viszonyítanak, mivel sok film készült róluk, így nem túlzás azt állítani, hogy az olasz maffia a világon az egyik leghíresebb.

Ebben a filmben azonban örményekről lesz szó. Persze a különböző nemzetiségű maffiák közt nincs szignifikáns különbség- mindegyik célja ugyanaz, csak módszerbeli különbségek lehetnek- de amikor nézi az ember ezt a filmet, érzi, hogy nem olaszokkal van dolga.

A Malakian klán vezére Milo (Jean Reno) már elvesztette egy fiát, a másikat Anton-t (Gaspard Ulliel) nem akarja. Azt szeretné, ha később ő venné át a helyét (milyen meglepő). A fiú azonban hősszerelmes és romantikus álmodozó. No én itt picit figyeltem, ugyanis nem derül ki hogy miért ilyen a karakter. Szerencsésebb lett volna öt percben megmutatni hogy telt a srác gyerekkora, mert abból kiderülne hogy miért nem vágyik a keresztapaságra, miközben sok buliba belevitték, tehát nem egy szentről beszélünk (pl nem olyan mint Corleone zenésznek tanult fia, aki messziről elkerülte a papa köreit).  A barátnőjével való kapcsolatáról sem tudunk meg szinte semmit, egyszerűen csak tényként jelenik meg hogy együtt vannak. Ha már az egész film egyik fő konfliktusának a csaj az oka, akkor érdemes lett volna kicsit jobban feltárni a lelki részét a dolognak, mert akkor érteném miért dönt így Anton. (Mert ugye irányíthatna a háttérből is mint keresztapa, de ebben a klánban ez máshogy működik. Talán ez az egyik különbség az olasz-maffiás filmekkel kapcsolatban, hogy itt a még idősödő keresztapa (Reno) is szervesen részt vesz az akciókban, még pl Don Corleone lazán elnavigál a háttérből és nem akciózik idősebb korára.)

Az biztos, hogy kevés meglepetést fog okozni a film, teljesen kiszámítható. Az akciójelenetek is inkább a francia rendőrség bénázására éleződnek ki, mint Malakianék profizmusára. Azt hiszem csak egy olyan jelenet volt, amikor picit izgultam, de nem írhatom le melyik, mert elvenné a meglepetést az újdonsült nézőktől. Azt gondolom ez is, mint a legtöbb maffia film arra próbál rávilágítani, hogy csúnya dolog bűnözni és mit ér az ember a rengeteg pénzzel, ha elveszíti azt akit szeret.

A belső kör nem igazán részletes film, de ha jobban belegondolok ez nem is baj. Talán csak pont ennyi volt a rendező célja, hogy bemutasson egy szakaszt a Malakian család életéből. Lehet hogy nem is kell mögötte túl sokat látni, én mindenesetre már filmnézés közben összekombináltam mindent és így lett teljes számomra. Ezért is szeretem a francia filmeket, mert annyira lassúak, olyan kevés a szöveg, hogy csak a színészek arcáról lehet megállapítani, hogy mi a helyzet. A belső kör, annak ellenére hogy 95 perc, bőven ad időt a nézőnek, hogy kicsit elkalandozzon fejben és azért mert valami nem köti le az ember figyelmét száz százalékosan, az még nem azt jelenti, hogy rossz filmet néz. 

A lényeg, hogy a nagy többségnek nem fog tetszeni, lassúnak, unalmasnak, fordulatmentesnek, kiszámíthatónak tartják majd. Lesznek akik fikázzák majd a színészeket is, de én inkább nem mondok rájuk semmit, mert nem tudom milyennek kéne lenniük. Ezért is írtam feljebb, hogy a karaktereket nehéz megismerni, mert nem ad túl sok információt róluk a film, ha pedig pont olyanok, mint amilyennek lenniük kéne- a rendező gondolom adta az instrukciókat- akkor felesleges bármit is mondanom. Én pedig elfogult vagyok francia filmekkel kapcsolatban, szóval nem lepődtem meg, azt kaptam, amit vártam. imdb

 

Címkék: iromány

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr332356124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2010.10.09. 13:06:39

Majd meglesem és írok róla én is. kösz a cikket.

a8zoli 2011.03.23. 19:55:22

tegnap néztem meg és egyedül két olyan dolgog van benne amit máshol nem láttam. a ferrari lopás és a repülő kirablása ami vmi újjat mutathat amúgy teljes tanmese kezdő ganxtáknak. akár oktató film is lehetne vmi szép retró zenével.
süti beállítások módosítása