Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Elba, Foxx vagy Rock lesz az Életrevalók remake főszereplője?

2012.06.19. 18:49 koimbra 17 komment

Hollywood mindig is irigykedve tekintett azokra a sikeres és díjakkal elhalmozott filmekre, amelyek nem Amerikában születtek. Az elmúlt évek egyik legjobb alkotás Franciaországban készült, az Életrevalókat (Intouchables) e mellett 9 César díjra jelölték és eleddig 350 millió dollárt kaszált világszerte.

Amerikában Weinsteinék forgalmazzák a produkciót, ezzel együtt a remake jogokat is beszerezték. A rendezést Paul Feig, a Koszorúslányok (Bridesmaids) alkotója vállalta be, a lebénult arisztokratát Colin Firth alakíthatja. Eddig nagy kérdés az volt, hogy ki játssza azt a gettóból érkezett börtönviselt fickót, aki a nemesi származású férfi ápolója lesz.

A New York Post információja szerint három szóba jöhető név szerepel a stúdió listáján: Chris Rock, Jamie Foxx és Idris Elba. Arról sajnos nem tudok beszámolni, hogy melyik a legesélyesebb, illetve be tudják-e szorítani a projektet naptárjukba.

Az biztos, hogy a forgatás megkezdéséig még hónapok vannak hátra, hiszen Firth már aláírt a The Devil's Knot drámára, amelynek munkálatai jövő héten kezdődnek. Az eredeti francia filmről itt esett szó.

Címkék: remake miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr454598795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dean6 2012.06.19. 18:54:17

Első olvasásra azt hittem Dwayne Johnson lesz,és szerintem ő tök jó lenne,de ezek közül Jamie Foxx legyen inkább,a többi elég gyermeteg színész, végül is Elba sem lenne rossz,csak Chris Rock ne legyen.

Doro_ 2012.06.19. 19:59:56

Egyik se legyen a remake főszereplője. Például ne legyen remake, jó? Muszáj minden filmet amerikanizálni? (mondom úgy hogy nagy Hollywood rajongó vagyok) De komolyan. Jól van az úgy ahogy van. Plíz.

Spawn85 2012.06.19. 20:22:08

@Dean6: Egyetértek. Én is azt mondom, ha közülük kell választani, akkor Foxx vagy Elba. Chris Rock szerintem sem lenne jó ide.

Gobiakos 2012.06.19. 20:22:46

A szánalmas szó mond valamit Amerikának...? :-S

Mese92 2012.06.19. 20:40:22

Imádom Elbát, neki nagyon örülnék! Foxx nálam nagyon elvágódott a The Soloist-tal.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.06.19. 20:57:18

Én remake-nek (legyen akár helyszínbeli, akár időbeli a változtatás) csak akkor látom értelmét, ha hozzá tudnak tenni valamit a filmhez. Ehhez a filmhez nincs mit hozzátenni, csak elqrni tudják.
Az meg tényleg szánalom, h csak azért újraforgatják, hogy a Párizst átírhassák New Yorkra. (De attól tartok, ezen felül még lesz jó pár módosítás, amivel sikerül elrontani)
Arról már ne is beszéljünk, hogy a francia/svéd/koreai stb. filmekben pont az a jó, hogy nem a hollywoodi sablongyárban készülnek, és ha nem is tökéletesek, legalább valamilyen szinten egyediek.

tjunior 2012.06.19. 21:29:29

Idris Elba nagyon fel van kapva, jöhet, csak Chris Rockot hanyagolják, nagyon kevés lenne ő ide. Remake, jöhet, néha egész jó dolog jön ki belőle, bár ugye az esetek nagy részében nincs az eredeti közelében sem, de attól még ott van az eredeti, nem ront rajta semmit. csak a francia filmeknél maradva pl. a Taxin rontott valamit hogy csináltak egy rettenet remaket?

sjbee 2012.06.19. 21:59:55

Az eredeti egy kedves szeretnivaló film volt. Lehet h amcsik is hozni tudják azt a szintet, d mi a lóf---nak kell mindent remake-elni????

Dean6 2012.06.19. 22:20:52

@sjbee: Ezt már nem egyszer elmagyarázták,hogy az amcsik nem néznek külföldi filmeket,ezért ahhoz,hogy ezeket a történeteket megismerhessék,amcsi feldolgozás kell. Részben érthető,de igazából nem értem a nagy fanyalgást,ha rossz lesz,akkor nézed az eredetit,ha jobb lesz akkor meg azt,a te döntésed.

robbie90 2012.06.19. 22:26:07

Nincs mit tenni, a remake-ek és reboot-ok korát éljük...Ez vajon a filmszakma közelgő halálát jelenti? Elfogyott volna a kreativitás, vagy csak ennyire félnek új ötletekkel előállni?
Az biztos, hogy az elmúlt két évből nem sok olyan filmre emlékszem, ami nem remake, reboot, folytatás, előzmény, képregény- vagy könyvadaptáció lett volna.

Mese92 2012.06.19. 22:59:37

A remake nem feltétlenül jelent rosszat. Csomó mai film van, amit imádok, és utólag kiderül, hogy basszusgitár, hiszen a hatvanas években már elkészítették! De csak hogy egy példával jöjjek: A tetovált lány. Lehet fanyalogni, de szerintem az amerikai, ha nem is jobb (nem állítom, hogy jobb lenne) de eléggé sok mindent hozzátesz, ami a svéd verzióból kimaradt, pedig a könyvben benne volt.

Tulazon 2012.06.19. 23:01:43

1. Egy remake az eredeti érdemeiből nem von le , nem lesz tőle kevesebb , nem is lesz több. Egyszerűen látjuk, hogy más azt a történetet hogyan képzeli
2. Bármilyen is lesz a remake, jó pár ember ennek hatására megnézi az eredetit is. Már nyert vele a régebbi film.
3. A tégla, Hét mesterlövést, Ocean's eleven, Charlie és a csokigyár, Két tűz között, Egy asszony illata, 3:10 to Yuma, Egy maréknyi dollárért.
Már ezek miatt a filmek miatt is örüljünk a remake-eknek.
4. Innen is látszik, hogy nem újkeletű a remake-láz, akkor is tudták, hogy ami jó egyféleképp a lehet jó másféleképp is.
És nem érdekelt őket szerencsére a picsogás.
5.Ja igen könyvadaptáció. Bárányok hallgatnak, The Road, Carrie, Száll a kakukk..., Jurassic park, gyakorlatilag Shakespeare bármelyik műve.
Most tényleg ezen is fenn kell akadni? könyvadaptáció?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.06.19. 23:12:12

@robbie90: Ez akár egy posztot is megérne, sztem van több oka is, de ugyanakkor végiggondolva az idei filmeket (a tavalyi felhozatal tényleg gyalázatos volt), ebbe a kategóriába esik az Éhezők viadala, A bosszúállók, Prometheus és még jön egy Batman folytatás, meg egy Bourne-film is...
Így nézve én egész jól elvagyok ezzel a kreativitáshiánnyal :D

robbie90 2012.06.20. 00:18:43

@Talamandas: Nem, nem kell rajta fenn akadni és nem is akadtam fenn rajta, főleg, hogy rengeteg olyan könyv van még amiből nagyon jó filmet lehetne csinálni, de mégis beletartozik abba a kategóriába, mert ami könyvadaptáció, az már nem eredeti ötlet.

Ne értsetek félre, nekem semmi bajom a remake, folytatás, adaptáció, stb filmekkel, főleg az ilyenek mellett, mint az Avengers, Batman, Ironman. De a tény, hogy 10 filmből 9 ide tartozik és még az az egy film ami esetleg eredeti ötlet lenne az is megbukik, nem sok okot ad a bizakodásra szerintem.

vrango 2012.06.20. 07:45:38

A hollywoodi remake-ekkel sztem az a fő baj, hogy alapvetően nem azért jönnek létre, hogy egy rendező teret kapjon saját kreativitásnak, és egy ismert sztorit helyezzen új megvilágításba (mint pl. egy színpadi mű esetében), hanem, hogy a zsíros producerek minimális kockázattal (1. az ötlet megvan, 2. a sztori eladható, sőt, skieres) újabb óriási bevételeket söpörjenek be:)
Persze, ez elsőre valóban vérlázítóan hangzik (főleg innen, Közép-Európából nézve, ahol minden bokorban tehetségek teremnek, de pénz az nuku), de valójában sok tekintetben egyet kell értenem azzal, hogy a JÓL SIKERÜLT remake-kel a filmrajongók kapnak egy újabb, jó filmet, a feldolgozott mű pedig nyer egy kis plusz promóciót.
Az persze más más kérdés, hogy miért van az, hogy az utóbbiévekben szinte tényleg csak a remake, reboot, prequel, stb. szavakat hallani az új fulmekkel kapcsolatban - énszerintem ez főleg a gazdasági válságra vezethető vissza, de attól tartok, hogy a filmiparral kapcsolatban is van egyfajta "szakmai felhígulás", ami meggátolja az új ötletek térnyerését (és igen, ez a filmes újságírókra/kritikusokra is vonatkozik, akiknek így sokkal egyszerűbb egy filmet csupán a régivel összehasonlítgatni, nem kell adott esetben gyökeresen új filmnyelvi megoldásokat boncolgatniuk!).

BeniMan 2012.06.21. 15:12:51

Hollywood mindig is remakelt ez nem újdonság. De bazdmeg nincs egy éves film!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Könyörgöm legalább egy kis lefutási időt hagyjanak. Kurva idegesítő!!! Persze ha jo a feldolgozás, valami újat ad hozzá az eredetihez. Pl. új főhősök más környezetben (Hét mesterlövész, Egy maréknyi dollárért), jobb karakterábrázolások, jobban kibontott karakterek (Tégla) akkor oké. De annak mi értelme hogy ugyanazt ugyanúgy leforgatják csak ameriaki színészekkel. Ezért rühelltem a Tetovált lányt is, mert semmit nem adott hozzá a sztorihoz, leforgatták ugyanazt ugyanúgy!!!!

walter sobchak 2012.06.21. 16:48:54

Szerintem rohadt jó volt az Intouchables, röhögtem rajta sokat, de igazán azért volt hatásos, mert ebben volt benne egy néger és egy gazdag mozgássérült, nem pedig mert szerepelt benne VI. György király meg a fiatal Ray Charles/Heimdall. Egy filmnék néha jót tesz, ha (számunkra) ismeretlenek játszanak benne.
süti beállítások módosítása