Elköltöztünk: filmdroid.hu
Top 10 James Bond ellenfelek
2012.08.11. 11:00 26 komment
A múlt héten megkaptuk az első előzetest a következő James Bond filmez a Skyfallhoz, amelyben láthattuk Bond következő ellenfelét Silvat. Javier Bardem elég érdekesen néz ki szőkén, de tény, keresve sem lehetett volna jobb ellenfelet keríteni Őfelsége titkos ügynökének. Még van pár hét a következő Bond film bemutatójáig, de gondoltam Bardem kapcsán összegyűjtöm Bond eddigi legjobb ellenfeleit. Jöjjenek a gonoszabbnál gonoszabb karakterek, azok akiket eddig legyőzött a 007-es. Legyen cicát simogató őrült, volt 00-ás ügynök, vagy aranymániás üzletember, akivel Bond összeakadt az évek alatt, az itt van a listán. A lista szubjektív! Ez csak az Én személyes véleményem, a saját listám. Szerintetek ki James Bond legjobb ellenfele?? Ki vagy kik maradtak le a listáról? A Ti TOP 10 listátok hogy néz ki? A kommentekben lehet vitázni.
10. Renard (A világ nem elég)
Renardot a KGB képezte ki, ám a hidegháború alatt kilépett és önállósította magát, terrorista lett. MI6 likvidálni akarta, a 009-es ügynök fejbe lőtte, ám nem halt meg, csak az idgek halltak el az agyában, aminek köszönhetően egyáltalán nem érez fájdalmat. Rideg képzett gyilkos aki nem érez megbánást és bárkit megöl a céljai elérése érdekében. Az 1999-es A világ nem elég című filmben Robert Carlyle játszotta.
9. Rosa Klebb (Oroszországból szeretettel)
Rosa Klebb a Vörös Hadseregben kezdte pályafutását, végig harcolta a II. világháborút, 1953-ban pedig a SMERSH (szovjet kémelhárítási ügynökség) vezetője lett. A kínzási módszerek szakértője emellett pedig élvezi is azt amit csinál. Klebb az ’50-es évek vége felé dezertált és a S.P.E.C.T.R.E. terrorszervezet alkalmazásába állt. Itt is igen befolyásos pozícióba került, ő lett a Hármas ügynök. Lotte Lenya játszotta az 1963-as Oroszországból szeretettel című filmben, az ő alakítása is hozzájárult ahhoz, hogy az egyik legjobb Bond filmként tartják számon Terence Young alkotását.
8. Karl Stromberg (A kém, aki szeretett engem)
Karl Stromberg egy sikeres üzletember, aki a saját hajózási cégének vezetője. Megszállottan szereti az óceánt, itt is lakik egy Atlantisz nevű palotában, Szardínia partjai közelében. Stromberg egy óriási tankhajóval is rendelkezik a Liparus-szal, amelynek a fedélzetén egy kisebb hadsereg van. Van egy veleszületett rendellenessége, úszóhártyás a keze. Az őrült üzletember el akarja pusztítani a földi civilizációt, hogy az emberiség a víz alatt kezdje újra a föld benépesítését. Ezt úgy képzeli, hogy rakétákat lő ki Moszkvára és New Yorkba ezze kirobbantva az atomháborút. A kém, aki szeretett engem című filmben, Curd Jürgens játssza.
7. Dr. Julius No (Dr. No)
Dr. No egy nem kívánt gyermeke egy német misszionáriusnak és egy kínai lánynak. A Tong maffia kincstárnoka lett, majd meglopta munkaadóit, 10 millió dollárral és Amerikába szökött. Az atomenergia elismert szakértője, rengeteget kísérletezett, ám ennek nagy ára volt, elveszítette mindkét kezét, amit bionikus fém karokkal helyettesített. A kézügyességét elveszítette, cserébe azonban hihetetlen fizikai erőre tett szert. Felajánlotta szakértelmét a szovjeteknek és az amerikaiaknak is de elutasították. Bosszúból csatlakozott a S.P.E.C.T.R.E. nevű terrorszervezethez és Crab Key szigetére költözött. Joseph Wiseman keltette életre a gonosz tudóst, az első Bond filmben 1962-ben.
6. Emilio Largo (Tűzgolyó)
Emilio Largo a S.P.E.C.T.R.E. Kettes ügynöke, Ernst Stavro Blofeld helyettese és legfontosabb embere. Largo gazdag plaboyként él Palmyra szigetén, egy hatalmas birtokon, ahol egy cápákkal teli medence várja ellenségeit és azokat, akik nem teljesítik akaratát. Van egy hajója a Disco Volante, amely jelenleg a leggyorsabb hajó a földön. Ezzel hajtja végre ördögi terveit. Az1965-ös Terence Young filmben a Tűzgolyóban Adolfo Celi keltette életre.
5. Max Zorin (Halálvágta)
Zorin a második világháború végén született Drezdában, később Franciaországba költözött és a mikrochip piacon szerzett vezető szerepet. Egy náci orvosi kísérlet alanya volt, amelyben terhes asszonyoknak nagy mennyiségű szteroidot adtak be, hogy létrehozzák a szuperembert. Zorin az egyetlen, aki túlélte a kísérletet. Dr. Hans Glaub folytatta a kísérleteket Zorinon és a jövőben is a mellette maradt. Zorin milliárdos üzletember lett, ám nem volt elég neki a vagyon, hatalmat akart, világuralomra tört. El akarta törölni a szilícium völgyet, hogy így egyedül az ő kezében összpontosuljon a számítógép ipar. Christopher Walken játszotta a Halálvágta című filmben.
4. Alec Trevelyan - Janus (Aranyszem)
Alec Szovjetúnióban született a második világháború idején. A családja együtt működött a nácikkal, ezért Nagy Britanniába szöktek, ám a Brit kormány visszaküldte őket. Mivel Lienz kozákok voltak Sztálin bosszúja nem maradt el, ettől való félelmében apja megölte a feleségét, majd magával is végzett. Alec az MI6 ügynöke lett és profi gyilkossá képezte magát. Egy akció során eljátszotta a halálát és évek során az orosz alvilág vezetője lett. Egy cél élteti elpusztítani egész Angliát. Talán a legjobb James Bond filmben az Aranyszemben Sean Bean játszotta.
3. Francisco Scaramanga (Az aranypisztolyos férfi)
Francisco Scaramanga egy cirkuszban nőtt fel és ott tanult meg, tökéletesen lőni. A legismertebb és legjobb bérgyilkos, 1 millió dollárért vállalj a gyilkosságokat. Scaramanga egy arany pisztollyal öli meg az áldozatait. A Dél-Kínai tengeren a saját szigetén él, amelyet a Kínai államtól kapott cserében az elvégzett gyilkosságokért. Mivel Bond a S.P.E.C.T.R.E. elleni küzdelemben nagy hírnévre tett szert, Scaramanga úgy gondolta, hogy ő a méltó ellenfele, ezért párbajra hívta a 007-est. A zseniális Christopher Lee keltette életre Bond egyik legismertebb ellenfelét.
2. Auric Goldfinger (Goldfinger)
Magyar vonatkozása is van a karakternek. A legendás rosszfiú nevét az író Ian Fleming, Goldfinger Ernőtől vette. Az építész Goldfinger Ernő az író Hampsteadi otthonát újította fel és az írónak annyira nem tetszett az elvégzett munka, hogy bosszúból úgy gondolta készülő regényében róla nevezi el a főgonoszt. Goldfinger az arany bolondja, mindent megtenne érte, ő akar a világ legnagyobb aranytartaléka fölött rendelkezni, ezért még Fort Knoxba is betörne. Kétségtelen, hogy az egyik legemlékezetesebb gonosz, az Amerikai Filmakadémia például megválasztotta a 49. legemlékezetesebb mozis gonosz karakternek.
1. Ernst Stavro Blofeld
Blofeld Lengyel apa és Görög anya gyermekeként született, a Varsói egyetemen tanult gazdaság és politika történelmet, később pedig mérnöki és elektaronikai tanulmányokat folytatott. Élt Németországban, Törökországban és Dél Amerikában is. Zseniális tudós és pszichopata gyilkos a S.P.E.C.T.R.E. terrorszervezet vezetője, Bond legnagyobb ellenfele. Hihetetlen kulturális hatása van, tucatnál is több filmben, sorozatban vannak a karakterre utalások. 7 filmben tűnt fel. Az Oroszországból szeretettel-ben Anthony Dawson keltette életre, de nem láttuk itt még életnagyságban. Szintén ő volt látható a Tűzgolyó című filmben pár perc erejéig. Donald Pleasence a Csak kétszer élsz című filmben keltette életre, egyértelműen a legemlékezetesebb, legjobb alakítás, itt láthatjuk először életnagyságban a bűnözőzsenit. Telly Savalas az Őfelsége titkosszolgálatában játszotta el, Charles Gray a Gyémántok az örökkévalóságnak című filmben bújhatott a bőrébe. A Szigorúan bizalmas Bond filmben is feltűnik pár percig, de méltatlanul gyorsan és banálisan meg is ölik ebben a részben John Hollis karakterét. Az 1983-as nem hivatalos Sean Connery főszereplésével és Irvin Kershner rendezésében készült Bond filmben a Soha ne mondd, hogy soha című filmben is feltűnik. Itt a zseniális Max von Sydow játszotta.
Címkék: top10
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.08.11. 13:16:30
Ezt leszámítva viszont jó a lista, pedig a téma elég hálátlan.
BeniMan 2012.08.11. 14:06:39
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.11. 16:14:20
fefe79 2012.08.11. 17:49:44
Javaslom a helyére Zaót a Halj meg máskor-ból!
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.11. 18:53:48
BeniMan 2012.08.11. 20:29:20
baba2008 2012.08.11. 20:30:07
"Amikor Ian Fleming megírta a Tűzgolyót, McClory és egy Jack Wittigham nevű társa ötletemberként segítette, főleg azért, mert a Tűzgolyó eredetileg forgatókönyvnek készült, Fleming pedig nem volt tisztában a stílussal. És itt kezdődtek a bajok...
Kevin McClory egy tehetséges és agilis író, aki a karrierjét azzal tette tönkre, hogy egész életében a Bond-filmeket hajkurászta. Amikor Ian Fleming megírta a Tűzgolyót, McClory és egy Jack Wittigham nevű társa ötletemberként segítette, főleg azért, mert a Tűzgolyó eredetileg forgatókönyvnek készült, Fleming pedig nem volt tisztában a stílussal. És itt kezdődtek a bajok…
A filmből nem lett semmi, Fleming pedig írt egy regény változatot. McClory beperelte Fleminget és magával rántotta Wittighamet is, akit már egyáltalán nem érdekelt a téma, és bírósági döntéssel elérték, hogy ezen túl a regény összes példányán szerepelni kell a nevüknek, mivel a SPECTRE és Blofeld állítólag az ő ötletük (mint pár éve kiderült, nem igazán).
Amíg ez a huzakodás tartott, a Broccoli-Saltzman páros nekiállt filmet készíteni. Eredetileg a Tűzgolyót szerették volna leforgatni, de a zűrös jogi háttér miatt nem mertek belefogni, úgyhogy jött a Dr. No. Amikor a Tűzgolyóra került a sor, McClory ismét beszállt a buliba. Azt követelte, hogy a filmnek csak ő lehet a producere. És megkapta. Broccoli és Saltzman csupán “presenter” kreditet kapott, de a munka oroszlánrésze rájuk esett úgy, hogy mindenben ki kellett kérniük McClory véleményét. Az eredmény a máig legsikeresebb James Bond film (a dollárinfláció alapján átszámított bevételek tekintetében). Mint később kiderült, az egyetlen dolog, amit nem szeretek a Tűzgolyóban, az pont McClory műve: mint amatőr búvár, ragaszkodott minél több víz alatti jelenethez és ezekből soha nem engedett kivágni…
Jogi esetek
A Tűzgolyó elkészültekor készült megállapodás szerint a film után McClory is elkészítheti a saját verzióját. Itt azonban van egy kiírhatatlan hiba a bondológusok fejében: McClory nem a filmet, hanem a regényt csinálhatta meg újra! Ez jogilag fontos megkülönböztetés, és érdekességeket eredményez: McClory például felhasználhatja a klinikás jelenetet, amihez 100% semmi köze (azt Fleming találta ki miután elváltak útjaik), viszont jogosan megteheti! McClory azonban tovább merészkedett, Blofeld kezébe adta a fehér macskát… A mai napig nem értem, ezt hogy úszta meg. A macska egyik regényben sem szerepel, az EON ötlete, amit az Oroszországból szeretettelhez találtak ki. Valószínűleg az ügy azért nem került bíróság elé, mert a cégnek elege volt a McCloryval való viaskodásból.
Soha ne mondd…
Ez a film valószínűleg soha nem készült volna el Connery nélkül. A történet 1976-ban kezdődött, amikor a hivatalos széria a mélypontját élte. Az aranypisztolyos férfi után a sorozat gyengébb volt, mint valaha, és ez véletlenül egybeesett McClory „lehetőségeivel”. Azonnal kapcsolatba lépett Connery-vel, mivel nélküle ez a mozi senkit nem érdekelt volna. Tudjuk, hogy a Gyémántokért Connery rekordpénzt kapott (amit a saját alapítványának adott), plusz egyéb juttatásokat (értsd: két általa választott filmet leforgatott a UA). McClory erre is ráígért: társproducerséget és írói kreditet adott volna neki. Amikor már a markában érezte Conneryt, nekiállt a forgatókönyvet megíratni, hírverést csapni a James Bond, Őfelsége Titkos Ügynöke című filmjéhez, minél nagyobb neveket belekeverni az ügybe (Orson Welles, mint Blofeld), s mikor ezzel megvolt újra bíróságra ment.
Fülébe jutott, hogy az EON új forgatókönyvében szerepel robbanófej-lopás. A pereskedés eredménye: A Kém aki szeretett engemben a robbanófejeket lecserélik tengeralattjárókra. Blofeld és a SPECTRE helyett pedig új embert kellett kitalálni: ennek eredménye a Stromberg karakter kidolgozatlansága. Megjegyezném, Stromberg egy ideig valóban Blofeld volt, csak német álnéven… Igen, ez a Dr. Shatterhandet koppintja a Csak kétszer élsz regényváltozatából. McClory már neki is állt volna a filmnek, amikor beütött a ménkű: a közönsége szerette A kém, aki szeretett engemet, befogadták Roger Moore-t, és ami még fájdalmasabb, hatalmas kasszasiker lett. Az eddig lelkes támogatók kihátráltak McClory mögül, és senki nem merte felvállalni a film elkészítését.
Amatőr munka
Mielőtt megsértenék bárkit is, az amatőr munka kifejezést a szó jogi értelmében alkalmazom. McClory tehát tovább házalt az ötletével, és éppen a Lorimar is visszautasította, amikor az egyik fiatal kolléga leszólította McCloryt, hogy a saját cége szívesen megcsinálná a filmet. Jack Schwartzman épp kilépett az előző cégtől és megalapította a Taliafilm nevű céget. Mi több, Schwartzman egy művészi vénával megáldott ügyvéd volt, akinek ez volt az első jelentős filmje, McClorynak pedig csak a második a Tűzgolyó után (soha nem csinált mást, csak Bond-filmeket). Schwartzman felügyelete mellett elkezdődött az alkudozás, miután Connery bekerült a filmbe, nem volt kérdéses a film elkészülte. Itt kezdődik a probléma.
A film kb. annyiba került, mint a Polipka, de rosszul sáfárkodtak az összeggel. Csak 5 millióba került az, hogy a film elején kiírhassák: Sean Connery.
Lorenzo Sempe Jr. forgatókönyvíró és Irvin Kerschner szintúgy drága mulatság volt, mindketten épp felkapottak lettek szakmájukban. Max von Sydow kétségtelenül a legképzettebb színész, aki ölébe vette a fehér macskát, Brandauer is sokba került - pont Szabó István Mephistója miatt. A lányok kezdők voltak, Kim Basinger később sokra vitte, Barbara Carrerát pedig sújtotta a Bond-lányok átka. Edward Fox és Alec McCowern pedig nagy név Angliában. Ezen emberek szerződtetése nagyon költséges volt, a kezdő producereket pedig saját stábtagjai és gyakorlatilag mindenki átverte. Schwartzman évekkel később mulatva mesélte, hogy a Bahamákon hogy kölcsönöztek csónakokat tízszeres áron, a legnagyobb kidobás pedig egy díszlet felépítése volt, amit aztán használat nélkül leromboltak. A film készítése így sokba került és bizony nem látszik meg minden fillér a képernyőn.
Objektív-Szubjektív
Most evezzünk át a szubjektív részhez, de a szubjektivitás nem azt jelenti, hogy nélkülözné az objektív alapokat.
BOND: Erre nem vesztegetnék sok szót. Connery többször kifejezte, hogy főleg a pénz vonzotta, aztán udvariasan hozzáteszi, hogy izgalmas kihívás, meg jó újra játszani… Értjük. Sok emberrel ellentétben engem nem zavar a kora, bár Basinger mellett néha úgy néz ki, mint egy kiskorúakat zaklató ember, és csak Connery természetes karizmája menti a helyzetet. Jelenléte gyakorlatilag az egyetlen indok arra, hogy a film elkészült. Plusz, egy dolog van, amit még Moore sem csinált meg a filmjeiben, de Connery bevállalja: harcol a testnedveivel.
LÁNYOK: Prunella Gee és Valerie Leon hozzák a formát, csinosak és jól mutatnak nővérkeruhában, illetve bikiniben. Ami Dominót illeti… ez Kim Basinger első nagy filmje, és ez sajnos látszik, elég messze van még az Oscar-díjától. Teljesíti a külcsín minimumát, de nem érzem azt a bonyolult kapcsolatot, ami Largót és Dominót összeköti, a korkülönbség Conneryvel pedig eléggé megkérdőjelezi a kapcsolat jövőjét, főleg hogy a film vége azt jelzi, hogy Bond nyugdíjba vonul… A tigris fürdőruha azonban zseniális!
GONOSZOK: Barbara Carrerát elismerem: zseniális karakter - Golden Globe-ra jelölték - szexis és veszélyes, ott van a léc fölött, és magasról ver pár hivatalos femme fatale-t (ezt neked May Day!). A Largo elemzés egy kicsit bonyolultabb. Brandauer hihetetlen színész, ezt a Mephistóban bebizonyította. Azt el kell ismernem, hogy az ábrázolása közelebb van a regény verzióhoz ellentétben Adolfo Celi „vén kalóz” változatához. Mivel nincs akkora különbség közte és Basinger között, el tudok képzelni egy valós, nem „kitartott” kapcsolatot. Ez egy érdekes dimenzió lehetne a kapcsolatban, de ez nem jön át teljesen. Celi verziója pedig lehet, hogy eltávolodott a regénytől, de veszélyes (ennek mondjuk a kalózpofa is hozzájárul, szerintem e nélkül sokan nem emlékeznének rá). Brandauer Largója azonban elég… hát… Bondot elhívja vacsizni, játszik vele, elviszi a hajójára, és elköveti a sztereotipikus hibát, amit sokszor fölrónak a Bond sorozatnak: elmondja a tervét minden különösebb kérdezés nélkül.
MI6: Itt is hiányoznak a sallangok, úgy mint a Bond-Q játék, M és Moneypenny. A készítők belátták, hogy ezzel nem lehet versenyezni, ezért alternatív kapcsolatokat teremtettek. Van akinek bejön, van akinek nem. Engem különösen furcsán érint, hogy Desmond Llewelynnen kívül valaki más játszadozik a kütyükkel, és hogy M fiatalabb, mint Bond. Annyit azért megjegyeznék, hogy azért itt van egy kis közeledés a regényhez (egészségmániás M), de a kettejük közötti dialógusváltás inkább emlékeztet egy Rózsaszín párduc filmre, valamint a korai Judi Dench M-re.
PRODUCTION DESIGN: Itt a másik probléma. Nevezzetek megalomániásnak, én imádom Ken Adam óriás díszleteit, a Liparus belseje utolérhetetlen mester munka, Adam pedig zseni. Mind Syd Cain, mind Peter Lamont hozza a formát és képes emlékezetes dolgokat emelni, ugyanez elmondható Peter Murtonról is (bár ő csak az Aranypisztolyos férfit csinálta). Ami az NSNA-t illeti, itt is vannak jó ötletek, például a SPECTRE vasrácsok. De a probléma már itt elkezdődik: a SPECTRE szállás például egy használt szalon, amin semmit nem változtattak a film kedvéért (a képernyős effektet külön nem említem). Az igazi pofára esés azonban a klimatikus Allah könnyei nevű placc, ami kifejezetten rossz. A neve alapján ez egy mohamedán hely lenne, a háttérben azonban ókori mezopotámiai, egyiptomi és japán faragások vannak nikecelből. Egy “hivatalos” Bond filmben ezt valahogy úgy tudnám elképzelni, mint egy hatalmas, sötétebb barlangot, feneketlen tóval és sziklába rejtett központtal. Ehelyett kapunk egy nikeceldíszletet, akkora vízszinttel, hogy még Largo is beleköp. Ez sokkal jobb lehetett volna, ha áldoznak rá. Hadd ne említsem továbbá, hogy hiányoznak a sallangok, úgy mint Binder főcímképei… a helikopteres repülés ezt nem helyettesítheti!
KASZKADŐRÖK ÉS TRÜKKÖK: Remélem, nem vagyok egyedül, de szerintem Pat Roach a kaszkadőrbunyó istene. Nem rég hunyt el, úgyhogy igazi csemege megtekinteni bármelyik verekedését, lásd továbbá Indy filmeket. A motorozás még elmegy, de kaszkadőrmunka területén bizony érzem a hiányokat. A különleges effektusokon spóroltak a legtöbbet, mivel a stáb így is lefoglalta a költségvetés nagy részét, és itt néha kifejezetten trehány megoldásokat találunk. A rakéták repülése a legrosszabb példa, a legfájóbb azonban hogy a trükkcsapat nem mutathatja meg igazán mit tud, mivel gyakorlatilag erre nincs lehetőségük. Így a hibák még szembetűnőbbek, a jó ötletek pedig semmibe vesznek.
ZENE: Ez nekem fontos szempont szokott lenni. Bármi is fog történni a jövőben, számomra Barry az etalon az akciózenében. Többi társa (Martin, Hamlisch, Conti, Kamen, Serra) mind érdekes alternatív hangot mutatnak be, ami saját filmjük esetében többé-kevésbé nagyon jól működik. David „techno-Barry” Arnold pedig eddig nem okozott nagy csalódást. Érdekes, hogy a két nem hivatalos film komponistája (Burt Bacharach és Michel Legrand) jazzes szalonzenét írt, ami a filmben működik, de a filmzenealbumon hallgatva kicsit üresebb az érzés. Ami a Legrand score-t illeti, a felosztása túl darabos (26 darab track), és van pár üresjárat benne, de a tangó nagyon bejön, a főcímdalt magában azonban az alsó harmadba sorol.
TRENDISÉG: Ez egy olyan dolog, amit nem szoktak figyelembe venni, de szerintem hihetetlenül fontos. A Halj meg máskor! nem véletlenül olyan, amilyen, utánozza a trendi Mátrixot, a Moonraker pedig soha nem szabadult volna a világra a Star Wars nélkül. A Polipka (szerintem pusztán szerencséből) belelépett a trendiség közepébe, a korai 80-as évek India-mániájába. Ebben a rövid időszakban hihetetlenül sok film készült az országban: kezdve a Gandhitól, és az Út Indiába című filmtől egészen az Indiana Jones és a Végzet Templomáig. A probléma igazán abból adódott, hogy Bond közönsége elöregedett, a fiatalok pedig inkább diszkóba, vagy rockkoncertre mentek - vérmérséklet szerint. A fiatalok bevonása több vonalon történt: az utolsó négy Moore-filmben például divat volt minden különösebb ok nélkül felvonultatni gyönyörű nőket a háttérben, előretolni a sajtókampányban, mintha bikinis szépségekkel lenne tele a film. Ennek a vadhajtása az ötlet, hogy tömjük tele a filmeket olyan dolgokkal, ami érdekli a fiatalokat: ilyen példa Grace Jones a Halálvágtában és… a videójáték a Soha ne mondd hogy sohában. Ezzel csupán az a probléma, hogy hamar elavult, és ma már tényleg csupán egy múzeumi játékszer, de akkor nagyon modern volt.
A filmmel magával, nekem - a leírtakon kívül - soha nem volt problémám. Problémám itt az az ötlet, ami létrehozta ezt a celluloidterméket. Egy mohó producer, aki ahelyett hogy saját filmekkel szórakoztatna minket, életét annak szenteli, hogy bíróságra járjon és tönkretegyen egy sikeres sorozatot. Bármilyen meglepő, divatos dolog egyfajta partizánérzéssel támogatni a filmet és közben szapulni a Brocclikat, de ez ostobaság.
Lehet, hogy valakinek nem tetszik ez a fajta monopólium, de nekem a Broccolik neve garanciát jelent a minőségre (és most ne terelgessük el a beszélgetés témáját Brosnan filmjeire). Ez a család rengeteg pénzt fektetett be és logikus, hogy szeretnének kinyerni minél többet, ezáltal vállalva a kockázatot hogy buknak, ha mellényúlnak. Senki más nem tudott életben tartani egy képzeletbeli karaktert 40 évig, és ez kétségtelenül az ő érdemük.
Soha nem adja fel!
És ha ez nem elég, itt egy történet későbbről. John Gardner 1984-ben írta meg a Dicsőség rendje című James Bond regényt. Eredeti tervei szerint az izgalmas történet végén Bond egy háromdimenziós csataszimulátorba kerül, ahol megküzd a játék kitalálójával, Jay Autemn Holey-val a waterlooi csatamezőn. A Glidrose kiadó sajtókampányában elárulta, hogy Bond számítógépes játékba keveredik. McClory perelt, hogy Gardner ellopta az ötletét. A Glidrose legendásan kerüli a konfrontációkat, ezért arra kényszeríttették, hogy írja át a regényt kevesebb, mint egy hónap alatt! A végeredmény szánalmas lett, még Gardner szerint is: Bond egy szerepjátékban küzd meg Holeyval.
Gardner soha nem nézte meg a Moonraker utáni filmeket, nehogy befolyásolják, de a Soha ne mondd hogy sohára beült… Dühöngve jött ki: McClory mohósága tönkretette a regényét, ami majdnem az állásába került…
McClory lehet kiváló filmkészítő, de nem úriember.
Végezetül hadd idézzek korabeli sajtónyilatkozatokból - nem szó szerint, de közel:
“Nagyon jó volt a forgatás. Éjszakánként a fiúk átúsztak a medencén és feljöttek a mi szállásunkra, ahol sokat buliztunk. A szerencsésebbek nem is mentek vissza a szobájukba aznap este.” – Carole Ashby (Polipka-lány)
“Meglepődve tapasztaltam, milyen jók voltak a Polipka akciójelenetei.” – Sean Connery (James Bond)
“Ha most úgy tűnik, hogy Irvin-t hibáztatom, így van. Örülök, hogy eljöhettem a forgatás helyszínéről és nem kellett részt vennem a forgatásban.” – Lorenzo Sempe Jr. (forgatókönyvíró)
“Életem legrosszabb élménye volt, az egyetlen pozitívum, hogy elmehettem Európába. Egyszerűen borzalmas volt, kérdezd meg Sean-t. Kioktatták, hogyan kell James Bondot játszan.” – Kim Basinger (Domino)"
Szerző: Hubai Gergely
England win The Ashes! 2012.08.11. 21:09:29
ibn_battuta 2012.08.11. 21:24:16
Globetrotter2014 2012.08.11. 22:39:23
Scaramanga inkább a futottak még főleg a törpe fogdmegja miatt röhejes. Akkor már olyanok mint Graves (Die another day) vagy Janus (Sean Bean) sokkal inkább. Elektra King is ide való. Blofeld vagy röhejes (Pleasance) vagy kicsit száraz (Savalas).
Karacterre még Carver is komolyabban vehető volt, csak hát egy újságíró mint főgonosz kicsit kevés. A kutyafajű pedig még nem találkozott igazi főgonosszal csak fogdmegekkel. Igaz abból kolyabbakkal mint Scaramanga törpéje :) ...
The Lost Soul (törölt) 2012.08.12. 06:04:17
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.12. 08:42:35
Hogy ez alá kerülnek be a hírek?!
PiszkosFreddy 2012.08.12. 09:26:17
Félnek,hogy erősebb karakterű,macsósabb
lenne Craignél?
Úgy is mindig Ő győz a végén...
PiszkosFreddy 2012.08.12. 09:32:04
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.12. 09:41:06
KenSentMe 2012.08.12. 10:06:38
TomPowell25 2012.08.12. 12:39:30
Moore-nál is hasonló a helyzet. Scaramanga az egyik legjobb, viszont ez a három mellbimbós megoldás (meg a törpe) kissé nevetségessé teszik a karaktert. Stromberg, vagy a Szigorúan bizalmas Kristatosa is találóak, de abból a korszakból nálam mindenféleképpen Walken Max Zorinja vezet. Daltonnál viszont nem volt egy valamire való főgonosz se.
Szerintem a Brosnan-érában voltak eddig a legtalálóbb gonoszok, mindegyik emlékezetes volt valamilyen szinten. Személyes kedvencem Jonathan Pryce Elliot Carver-e, de a 006-os és Graves is telitalálat volt. Craig-nél egyelőre Le Chiffre figuráját találták el leginkább, de bizakodom Bardem Silva-jában, már csak az újfent förtelmes hajkorona miatt is.:)