Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Múmia reboot

2012.09.25. 11:00 ForgerON 44 komment

Len-Wiseman.jpg

2014 nyarán érkezik az újabb Múmia reboot. Len Wisman legutóbb Az emlékmás (Total Recall) új kiadásával nyerte el a nemtetszést, most pedig egy másik régebbi film újraindítását tervezi. Az Universal John Spaiths-t kérte fel, hogy íjra meg a forgatókönyvet, ami újabb okod adhat az aggodalomra, hiszen az Alien előzményfilm, a Prometheus és a Legsötétebb óra (The Darkest Hour) sem teljesítette az elvártakat.
Az eredeti film 1932-ben készült, s Boris Karloff rémisztgette a nézőközönséget Imhotep-ként, majd 1999-ben érkezett a Brendan Freser-Arnold Vosloo féle franchise, ami két további részt élt meg.

Címkék: reboot miújság múmia the mummy

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr524801321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.25. 11:08:39

egy reboot rebootja?!?!
vattafakk?!?!

Maros1986 2012.09.25. 11:19:06

Most komolyan ki volt az a marha aki ennek a csávónak adta a filmet? A Totall Recall után nem bíznék rá még egy 100+ milliós filmet

Shyllard 2012.09.25. 11:21:34

A fkönyvíróval sztem nincs gond, Prometheus nagyon is érdekes film volt, akárhogy nézzük, lehet rajta vitázni rendesen. Viszont fölös a reboot, már a kínais rész is botrány volt, hagyniuk kéne a franchiset.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.25. 11:35:49

@Shyllard: a kínaira nem is emlékszem, pedig biztos, hogy láttam. Vagy legalábbis elkezdtem, aztán lehet, hogy elaludtam rajta.

tutiadöfi 2012.09.25. 12:07:05

fel kell kötni a gatyájukat, ha a legutóbbi részeket felül akarják múlni

Globetrotter2014 2012.09.25. 12:37:19

Jó volt az 1 és a kettő. Reboot helyett legyen inkább return...

Leone51 2012.09.25. 13:11:22

Miért kell nyavalyogni a rendező miatt? Mintha Stephen Sommers egy akkor ószom rendező lenne... A Prometheus forgatókönyve meg egyszerűen zseniális! Végre nem egy buta Alien film volt...

Is 2012.09.25. 13:18:48

Én nem igazán értem, hogy miért lenne ez reboot? Attól, hogy Múmiás történet, még nem feltétlenül reboot szerintem, csak ha ugyanúgy hívják a főszereplőket. Hiszen annyi Múmia létezik a világon.
Vagy ha reboot, akkor melyiké? Az eredetié? a Fraser-féle filmé? Bármi egyéb?
Ha most csinálok egy King Kong vagy egy Drakula filmet, melyiknek a rebootja lesz?

Is 2012.09.25. 13:19:26

Közben rájöttem, hogy kevertem a remake-kel...
Szóval tekintsétek tárgytalannak :)

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2012.09.25. 13:22:56

@Leone51: 1. Mert nem is volt Alien film... ez Prometheus volt XD
2. Buta Alien film? melyik?

Remake - komolyan mondom, egyre gyanúsabb, hogy ezeket az ötleteket valami agyhalott zombik gépelik össze. Mármint, hogy remake-eljünk egy alig pár éves (A Múmia esetében 13 éves) filmet.
Ennyire nincs ötlet odaát? Olvasni kellene talán...akár netet is, hamár a könyv nem megy, mielőtt előjönnek egy "csináljunkremake-et, mert az előző sokat hozott" hülyeséggel...

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2012.09.25. 13:25:20

@Vészmadár: hopsz, én is előbb írtam hülyeséget, mint kellett volna. Mindegy, akkor reboot.

Reboot esetében annyi kiegészítés, hogy még inkább pénzhajhász szaga van az egésznek, mintha arra vadásznának, hogy nem baj, ha szar lesz, a neve miatt úgyis elmennek rá. hát a nagy francokat.

Leone51 2012.09.25. 13:27:41

@Vészmadár:
Buta Alien film: Az Alien3-4 hemzseg a logikai és rendezői bakiktól és nem mozgatja meg az agyat, nem késztet gondolkodásra, tehát: BUTA. És ugye nem kell említenem az AvP filmeket?

Globetrotter2014 2012.09.25. 13:28:41

@Vészmadár: a Prometheus nem is reboot.

Nézz utána mit jelent.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.25. 13:53:29

@Leone51: logikai és rendezői bakik a prometheusban is vannak. ;)

Blake007 2012.09.25. 14:05:37

Jézus, Underworld, meg Total recall, egyik nézhetetlenebb a másiknál, már most nem érdekel akármit is kezd a Múmiával.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2012.09.25. 14:57:56

@ZF2: Na akkor - nem is mondtam, hogy a Prometheus reboot lett volna, csak annyit, hogy nem Alien film. (Szigorúan véve). Köszönöm:)

@Leone51: Az AvP-k szerintem kb annyira tartoznak szerintem az Alien filmek közé, mint a Mark Dacascos féle Ragadozó3 a Predator filmek közé:) Az Alien 3 (Quadrology verzió) a helyén volt, bár speciel én nem szerettem (bakker, simán kinyírták Newt-ot, meg Hicks-et...:(), a 4 pedig több remek momentummal is rendelkezik (Abban piszkosul egyetértek, hogy ebben van szépen logikai baki/bukfenc szép számmal)

Arról meg szerintem ne itt kezdjünk vitatkozni, hogy eltérően vélekedünk arról, hogy melyik a BUTA film ("nem mozgatja meg az agyat, nem késztet gondolkodásra" - ettől még nem lesz egy film buta szerintem:))

Písz

Leone51 2012.09.25. 15:19:04

@doggfather: Mindenben, de nem mind1 mennyi... Amúgy, ja volt 1pár...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.25. 15:38:38

@Leone51: persze, hogy mindenben, de akkor az nem érv, hogy az alien 3-4ben van, mert ebben is van, nem?! :D

Leone51 2012.09.25. 15:43:42

@doggfather:
....ööööö.... A Prometheus forgatókönyve zseniális az Alien 3-4-hez képest. Én ezt írtam és sztem ez is jött át...

tutiadöfi 2012.09.25. 16:10:06

@Leone51: hogy az ufók teremtették az embereket ?

ez zseniális ?

ilyeneket kb ufo magazinos ezósok, meg szandálban szaladgáló, biciklis hippik hisznek

az összes " ötletet " ami a filmben volt, a többi alien filmből ollózták össze, vészjelek, idegen űrhajó, android, mind olyasmi amit az alien 1-2ben már láttunk

a prometheusban semmi eredeti nem volt, és azt is elég bénán ragasztgatták össze

és olyat írni, hogy buta alien film? hááát, ez szentem elég rosszul esik mindenkinek

Leone51 2012.09.25. 16:12:28

@doggfather: Zsííííííííír! Nyertem-nyertem-nyertem!!! ;) Csak hülyülök, nyugi... Persze minden szubjektív, kinek a pap... Én amúgy az összes Alien filmet szeretem, csak nem t'om miért paráznak egyesek azon, h ki írja a forgatókönyvet, mikor egy olyan bárgyú dologról van szó mint a Múmia... Mint mikor sírnak, hogy sz@r a Transformers film... Mit várnak? Maga a Transformers jelenség nem bárgyú, mi?

Leone51 2012.09.25. 16:15:31

@tutiadöfi: EMBER! Én szeretem az Alien filmeket! De buták... És? Szeretem a Kaptár filmeket is... De olyanon nyavalyogni, h ki írja vagy rendezi a múmia filmeket...

Globetrotter2014 2012.09.25. 16:17:07

@tutiadöfi: na akkor valamit tisztázzunk.

A Prometheu mint Alien prequel egy csomó prekoncepciót készen kapott.

Niylván innen nehéz újítani. Nem is az volt a dolga.

Az Aliens mennyire volt újító? Mégis nagyszerű film lett.

Az A4 egy tragédia volt. Bármi pozitivum is lett volna benne, azt elvitta a film hangulata. A3 meg simán nem volt annyira magával ragadó mint az előzőek, és igazából semmi emlékezeteset nem tudok felidézni.

tutiadöfi 2012.09.25. 16:18:57

@Leone51: neked minden bárgyú??

szerintem a Múmia az utóbbi évtized egyik legjobb kalandfilm sorozata volt

a Transformersek meg kurva vagány robotok

ja gondolom te művészmozikba jársz, és mindenki aki nem az bárgyú

tutiadöfi 2012.09.25. 16:24:31

@ZF2: az Aliens nem is akart újító lenni

de mikor 10 évesen megnéztem a hihetetlen kemény tengerészgyalogosokat a hatalmas mordályokkal az ezernyi idegen ellen, na az mindent vitt :))

az egyik legvagányabb akciófilm, amit valaha csináltak

tudom, hogy számodra már a vagány, tökös, menő vagy kemény szavaknak nincs sok jelentősége, inkább egy ezoterikus filozófiai állapotban lebegsz, deee
az alien filmeket sértegetni, hááát

tutiadöfi 2012.09.25. 16:27:50

@ZF2: a Prometheusban egy eredeti ötlet nem volt, semmiben sem újított, a története gyenge és nevetséges
és totál logikátlan, a legénységet meg sem ismerjük

ha valami buta hát ez a film az volt

Leone51 2012.09.25. 16:28:58

@tutiadöfi: Írtam, h szeretem a Kaptár filmeket, az is bárgyú! DE ATTÓL MÉG SZERETEM!!!

Globetrotter2014 2012.09.25. 16:35:41

@tutiadöfi: az A1 és A2 mérföldkő. De mindegyik a maga módján (évente 1-2szer űjtranézem a 2-t, az A1-es csak a P miatt néztem meg újra). Az A3 és A4 még útjelző bójának is klvés. Az AVP meg inkább sírkő.

A promethusban nem volt "eredeti" ötlet (akár tetszik akár nem az A2ben sem volt).

De ha jól belgondolsz a Pulp FIctionben sem az eredeti sztori vitte el hanem AHOGY azt elmesélték.

Ami jó a P-ben, az az, ahogy a végére összeáll a sztori. Hogy készül az Alien Queen, és nyilván a fekete bogyó elég komoly távlatokat nyithat meg a következő részeknek, akár Alienek nélkül is.

Szerintem a P nem volt rossz a maga nemében. Megadta az előzmnyt de nyitva ahgyott egy csomó kérdést, és megnyitott pár új szálat (bár ezt lehet hogy a regényolvsók már ismerték).

Jobb P2-t várnák de így is az elmúlt évek egyik legjobb Scifije. A Serenioty óta nem láttam rendes Űr Scifit moziban. Nekem az Avatar a legekvésbé sem jött be.

tutiadöfi 2012.09.25. 16:39:08

@ZF2: nagyon nem egyezik az ízlésünk, és ennek örülök :))

és imádtam az Avatart, na hali

JudgeFairlight 2012.09.25. 18:42:17

@ZF2: előre leszögezem Gyűlölöm a Prométheuszt, de ezt félretéve egy kicsit definiáld már ezt az űr sci-fi dolgot, légyszi... nekem űr sci-fi az, amiben két percnél többet tartózkodnak, csinálnak ott valamit, vagy legalább az utazásnak valami jelentőssége van (az, hogy látom repülni a kasznit, már kissé ingerszegény) vagy attól űrfilm, hogy idegen bolygón van?
+ a sci-fit is megkérdőjelezném, mert mindennemű tudományosság hiányzik belőle...hogy akkor mi? fantasztikus-horror álteológiával fúszerezve...sajnos keverik a kettőt (pl. a Sunshine is ez)

És hogy ne csak off legyen A Múmia nem várós, a 1999.es látványban, technikai megvalósításban bőven időtálló, a forgatókönyvből ennél sokkal nagyobbat nem lehet kihozni. engem elszórakoztatott a Sárkánycsászáros rész, szóval még inkább valami folytatás, mint újrakezdés...:-/

Elanor_ 2012.09.25. 19:14:23

Az első részt imádtam, de kurvára nem fogok beülni semmiféle rebootra, akkor sem ha King írja, Coenék rendezik, Koltai fényeli, Wachowskiék producelik és Fassbender játszik benne Kathy Bates oldalán.

Elanor_ 2012.09.25. 19:14:57

@Elanor_: ez lemaradt a nagy hévben:
:D

tutiadöfi 2012.09.25. 19:29:10

@Elanor_: és ha te lehetsz a nő akit megment a főhős? :)

Elanor_ 2012.09.25. 19:55:14

@tutiadöfi: Weisz tökéletes volt, én csak halvány epigon lehetnék utána. :)

tutiadöfi 2012.09.25. 20:20:45

@Elanor_: szerintem stílus és humor tekintetében simán jobb vagy :)

Elanor_ 2012.09.25. 20:50:44

@tutiadöfi: köszi. :) Jobban is nézek ki, de persze ezt nem tudhatod. :DDD

De most komolyan, szerintem 100%-osan el volt ott találva minden, tökéletes hangulat, poénok, imádnivaló karakterek, nagyon jól passzoló színészek, szépen meg volt csinálva minden vizuális trükk, baromi jó atmoszféra stb. Nyilvan nem volt semmi mélysége és túl sok értéke sem, de tökéletes kikapcsolódást nyújtott zombihentelés vagy alpári viccek nélkül.

Cucuminator 2012.09.25. 23:29:11

@tutiadöfi: Kérlek mielőtt egy hozzászólásra válaszolnál olvasd el a kiszemelt kommentet újra, majd megint újra, értelmezd, számolj el magadban tízig, fogalmazd meg az álláspontodat értelmesen, és csak ezután kattints rá a "Komment elküldése" gombra.
Köszönöm!

A Prometheus-t nem lehet tudni ki rontotta el, szerintem Damon Lindelof, vagy a stúdió (a vagdosással), de akár Scott bácsi is lehetett. A The Darkest Hour-t nem láttam, de úgy hallottam, hogy az a kis költségvetés miatt vérzett el. Egyetértek @Leone51:-el. Ide nem kell egy Memento szintű forgatókönyv. Legyen benne sok látványos jelenet, egy jó iparos rendező, szerethető főhős, szintúgy szerethető mellékkarakterek egy kis humor sem árt, emlékezetes főgonosz. ne vegye túl komolyan magát a film, és a legfontosabb: rengeteg pénz.

Dean6 2012.09.25. 23:46:04

Nem értem ezt a rendezőt miért erőlteti k annyira,talán olcsón melózik...?
A Die Hard 4 kivételesen jól sikerült,de szerintem az Bruce Willis beleszólásainak is köszönhető volt. Nem is tudom,de egy jobb rendező kellene.Ha teljesen figyelmen kívül hagynák az eddigi részeket és egy teljesen új irányvonalat indítanának,akkor szerintem elég sok potenciál van benne!

tutiadöfi 2012.09.26. 08:30:17

@Cucuminator: engem ne oktass ki ilyen óvodai stílusban, pont én írtam azt, hogy egyszerű akciófilm kellett volna, nem leone51

Cucuminator 2012.09.26. 09:23:27

@tutiadöfi: Idézem@Leone51:-et: "@tutiadöfi: EMBER! Én szeretem az Alien filmeket! De buták... És? Szeretem a Kaptár filmeket is... De olyanon nyavalyogni, h ki írja vagy rendezi a múmia filmeket..."<-- Utolsó mondat a lényeg

Egyébként az előző hozzászólásom második fele, már nem (csak) neked szól.

Globetrotter2014 2012.09.26. 10:59:04

@Fairlightprime: űrscifi ami űrben vagy bolygókon (közte utazással). Csillagok háborúja, űrdüsszeia, sunshine, Serenity, Alien (még a 2 is). A Moon is, csak ott hiányzik az akció.

JudgeFairlight 2012.09.26. 16:40:34

sorrendben :űropera/ űrmese (avatar és tsa)
ez tényleg sci-fi
mint mondtam fantasztikus-horror
simán fantasztikus
megint egy fantasztikus-horror
néhány szörnnyel horrorabb fantasztikus
és még egy sci-fi

nem én találom ki a tipizálást (1-2 éve olvastam valamelyik sci-fi writer-legenda elmélkedését (Asimov, clarke kategória, de ha megnyúznak se emlékszem, hogy ki), egy külföldi sci-fi lapban.Csak a fő gondolatmenetét idézném: ne felejtsük el Science-t a szóban, vagyis, ha nincs tudományos jelleg egy pöttyet, akkor nem sci-fi, hanem más, (főleg sima fantasztikum), és ehhez nem elég az, hogy kirepülünk az űrbe, az Utazás a Holdba még lehetett sci-fi pusztán ezért, de ma már ez reális, tehát ennél nagyobb a küszöb.
Szóval fantasztikus film nemegyenlő sci-fi
süti beállítások módosítása