Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Von Triert rosszul érinti, hogy a Dogville a norvég tömeggyilkos egyik kedvenc filmje

2011.08.01. 13:50 koimbra 19 komment

Anders Behring Breivik nem emelkedett ki az átlagból, a világ akkor ismerhette meg a nevét, mikor az utoeya-i sziget nyaralótáborában több tucat emberrel végzett, előtte pár órával Oslóban hajtott végre bombamerényletet. A tömeggyilkos kedvenc filmjei a 300 és a Gladiátor mellet található a Dogville produkció is, ennek rendezője, Lars von Trier úgy nyilatkozott, hogy ez különösen rosszul érinti őt.

"Mérhetetlenül rosszul érzem magam amiatt, hogy a szerintem legjobb filmemet, a Dogville-t használhatta fel arra, hogy a gyilkosságokat kivitelezze. Teljesen szörnyű. A Dogville utolsó jelenete fájdalmasan hasonlít az Utoeyán történt esethez." - mondta von Trier a dán Politiken lapnak. - "Azt kérdezi, hogy bánom-e, hogy megcsináltam ezt a filmet? Igen, nagyon bánni fogom, hogy elkészítettem, ha bebizonyosodik, hogy ez ihlette Breiviket." A rendező szándéka az volt, a produkció nevelési célzattal készült és nem azért, hogy valakit erőszakra sarkalljon.

A dogma filmben (spoiler) Nicole Kidman karaktere egy bányászfaluba, Dogville-be érkezik. A lakók kezdetben szívélyesen bánnak vele, később  megalázzák, megerőszakolják és megbilincselek, a nő azonban kegyetlen bosszút áll.

Címkék: miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr463116899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atkakukac1989 2011.08.01. 15:10:41

Ez mit sem változtat a tényen, hogy ez az egyik legjobb film amit készítettek. Illetve a legjobb film amit Trier készített.

Utálom, ha valaki azzal jön, hogy azért ölt mert a tv-ben vagy egy filmen látta.
Van természetesen hatása a filmművészetnek a mindennapokra, de akinél ilyen reakciót vált ki egy film az nem épelméjű szerintem.

SoulMiner 2011.08.01. 17:36:09

Szerintem a Dogville nem rossz, de nem Trier legjobbja. És őszintén szólva Trier szerintem nagy ívben szarik rá, hogy a Dogville inspirálta-e a gyilkost, csak a cannesi zsidóviccei miatt most próbál jópofizni a világnak. Egy évtizeddel ez előtt egy ilyen hírrel is simán elpoénkodott volna, most meg játsza az eszét.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2011.08.01. 20:11:24

Szerintem is Trier legjobb filmje, de akár a világ legjobb filmjeinek listájára is felírnám. A vége egészen katartikus volt számomra. Kár viszont, hogy ez a post "lelövi" a poént.

Trier-től meglepő, hogy ha tényleg azt gondolja, hogy nem kellett volna megcsinálnia ezt a filmet azért, mert ez az őrült rá hivatkozik. A művészet már csak ilyen, érzelmeket vált ki az emberekből. A szélsőségesekből szélsőségeseket. De több millióan látták a filmet és nem öltek meg senkit... szerintem a rendezőnek nincs felelőssége a norvégiai eseményeket illetően. Azokért Anders Behring Breivik a felelős.

vuvuvu2 2011.08.01. 21:00:26

Nem tudom melyik Trier legjobb filmje, de a Dogville az egyik legjobb, az biztos. Kár, hogy a posztoló sem értette igazán, ezért írja azt a posztban SPOILER hogy a főhős kegyetlen bosszút áll. Egyáltalán nem erről van szó, és aki érti a filmet az tudja, hogy ami a film végén van, az nem bosszú, hanem valami más. (Aki most kezd gondolkodni rajta, hogy vajon mi lehet az a valami más, akkor gondoljon arra, hogy a nap végén a konkolyt összeszedik és elégetik.)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.08.01. 21:10:26

háááháááhháááááá

nem értem a nácizásai után Trier simán örülhetne is, max még nagyobb felhajtás/botrány lesz körülötte...

ezek után méé csodálkozik:
index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2011/05/18/lars_von_trier_naci_vagyok/

+
index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2011/05/19/kitiltottak_cannes-bol_lars_von_triert/

pobeda 2011.08.01. 21:14:12

A dogville nagyon jó film,milliókra nem volt rossz hatással.

Wolfram 2011.08.01. 21:44:46

miután sztárt csináltunk a tömeggyilkosból, ő maga is sztárcsinálóvá vált: egyetlen szavával filmeket, pártokat, országokat, politikásokat emelhet magasba, vagy ránthat sárba. jobb lesz keresnünk a kegyeit...
kezdetnek szólhatna néhány rossz szót a svájci Frankról...

karosszékely 2011.08.01. 22:40:22

Hát, nem tudom, hogy a Dogville mennyire dogma-film...

billy reed 2011.08.01. 23:51:27

@szorokin: Teljesen igazad van!

Könnyű a fotelből pofázni, meg villogni újságírók előtt, hogy milyen szókimondó, kemény fasza gyerek vagyok, mit nekem erkölcs, meg szabályok, megértem Hitlert, de mikor jön egy ilyen, és az ő neve is belekerül a dologba, hirtelen összevizeli magát!
Szánalmas figura...

Templer 2011.08.02. 00:02:21

@Wolfram:
Nagyon jó! Teljesen igazat adok neked.
Mindenki azt lesi, hogy mit csinált ez a Szörny.Mit hordott, mit evett, mit olvasott?
Emberek, hol élünk?

ljosecska 2011.08.02. 00:19:32

@Wolfram: ezt a hozzászólást most majdnem lájkoltam, csak időben rájöttem, hogy nem lehet.

A Dogville nekem is a kedvenc filmem és egy pillanatig sem érzem azt, hogy bármi közös lenne bennem és ebben a férfiban.

Azt viszont nem értem, hogy von Trier miért határolódik el, az ő profiljába simán belefért volna, hogy büszkén lebegteti ezt a hírt.

Pszt! 2011.08.02. 00:31:52

Meg kell már néznem ezt a Dogville-t.

Elvi szél 2011.08.02. 01:38:46

lehet, hogy minta volt, ugye, de hát ugye félreérti az egészet, ugye

ljosecska 2011.08.02. 02:49:18

Ahhoz meg nem csodálkoznék, hogy Breivikből sztár lesz. Gondoljatok csak a leghírhedtebb sorozatgyilkosokra (Bundy, Manson), akik egészen odáig jutottak, hogy megvásárolhatod az arcképükkel díszített bögréket, pólókat, órákat.

Én már csak arra vagyok kíváncsi, hogy Breivik mikor fogja kiadni a könyvét és mikor kerül adásba az első szuperexkluzív interjú, amit a börtönben készítenek vele.

Peter__Blau 2011.08.02. 08:51:15

Ha Trier ezt komolyan gondolta, akkor nem érti a dolgokat amelyek körülötte folynak. Ettől még készíthet jó filmeket.

pobeda 2011.08.03. 12:14:18

@Pszt!: Tele van feszültséggel, de kicsit lassúnak tűnhet.Bírd ki. :)
süti beállítások módosítása