Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Pár óra és Oscar

2009.02.22. 18:45 koimbra 8 komment

És eljött megint a filmvilág egyik legvártabb eseménye, az Oscar-díjátadó. Régebben néztem, de a kommentátorok hülyeségei felidegesítettek, a teljesítményük olykor kritikán aluli volt, így egy idő után már inkább nem követtem élőben az eseményt. Hajnalban már a tűréshatár szintem nincs nagy magasságokban és sajnos ilyentájt már a hézagos angol tudásom sincs a helyzet magaslatán. A hét elején még úgy voltam vele, ha sikerül megnéznem a jelölt filmeket, akkor meggondolom, hogy fennmaradjak, sajnos akármennyire is szerettem volna nem sikerült a kitűzött cél, alig párat sikerült csak meglesni. A hétvégén szerettem volna "bekeményíteni", azonban kivételesen sok programom akadt (és van némi alváshiányom is), így már tuti nem csücsülök a tévé előtt kettőkor. Szóval én majd valamikor jövő héten fogom megtekinteni a show-t felvételről, aztán majd fogok pötyögni róla pár sort, ahogy tavaly is tettem, talán idén fel fogják ismerni Gary Busyt:). Ha te is néznéd esetleg a műsort, akkor látogass el a videodrome-ra, ahol az ottani szerzők percről percre közvetítik a díjátadást, azaz live-blogolnak. A nyertesek névsorát ha minden jól megy reggel Miecs majd kipakolja.

És akkor röviden egy-két sorban arról, amit láttam. A legjobb film jelöltjei közül kimaradt a Frost/Nixon és a Milk. A Benjamin Button tetszett, de nem adnám neki ezt a díjat, a haldokló nő a kórházban részeket nyugodtan ki lehetett volna hagyni és az utolsó fél óra is akadozott szerintem. A felolvasót 20 perc után majdnem kikapcsoltam, ha nem tudtam volna, hogy nem így lesz végig meg is tettem volna. Ez a kapcsolat nem kötött le, vagy dühös volt Kate Winslet vagy éppen ment a dínom-dánom. A bírósági résznél már belendült a film, de a végén Ralph Fiennes és Lena Olin beszélgetése nagyon vontatottra sikeredett. A Gettó milliomos a legjobb a három közül, jól felépített és összerakott alkotás, csak valami hiányzik belőle, ettől függetlenül nem bánnám, ha ez kapná a szobrot. Rendezés kategóriában is diadalmaskodni fog.
A legjobb színész esetében nem fog senki meglepődni azon, ha Mickey Rourke kapja majd az elismerést. A pankrátort a színészek alakítása dobta fel, a film nekem csak 60 %-ot ér, itt is van sok vontatott jelenet, gondolok itt arra pl mikor megy Mickey Rourke a gyárban, alig vártam már, hogy odaérjen a céljához. A Call of Duty emlegetése meg rohadt nagy reklám és szintén teljesen hülyeségnek találtam, hogy ismételgetik a nevét. Richard Jenkins nem volt rossz, de szerintem bármely öregebb színész (Morgan Freeman, Tommy Lee Jones) sokkal jobb alakítást nyújtott volna, Brad Pitt pedig elveszik a trükkök tengerében.
Sikerült A kételyt megnézni, csoda, hogy nem indul a legjobb film kategóriájában. Alapvetően nem szeretem az olyan alkotásokat, ahol egy-két szereplő hosszan diskurál egy szobában, itt viszont sikerült megteremteni a feszültséget, igen, izgalmas volt. Amy Adams jelölése előtt teljesen értetlenül állok, ugyanezt a figurát láthattuk tőle a Bűbájban. A szabadság útjai előzetesén is hatalmasakat ásítoztam, örülök, hogy kihagytam a mozit, feléig bírtam a filmet, nem kötött le egyáltalán, nem szenvedtem inkább vele. A két főszereplő viszont jó volt. A Rachel Getting Married végére sem jutottam el, itt a kézikamerázás idegesített, ami nem lett volna baj, ha élvezni tudtam volna, így ezzel sem szenvedtem. A Vicky Christina Barcelonát pedig ki fogom hagyni, mert nem szeretem egy ideje Woody Allen filmjeit.
Oscar bácsi nem gyün Robert Downey Jr.-nak, rossz évben készült a Trópusi vihar, talán ha idén mutatták volna be, jövőre nagyobb eséllyel indulhatna, most Heath Ledger viszi el a pálmát.  Kate Winslet is nyerni fog A szabadság útjaiért.
Megemléíteném még a Gran Torinot, oltári nagy hiba, hogy nem jelölték Clint Eastwood művét, ha ezt megtették volna, akkor neki szurkolnék teljesen. Jó ideje kiszámítható Eastwood bá', a nagy halál kell az alkotásaiban, mostanában ezt nem tálalta túl jól, a Torinónál ezzel nem volt problémám.  Egy bajom volt a filmmel: mikor az esti balhé után a szomszédok elhalmozzák mindenféle étellel, én a helyében elzavartam volna őket és mentem volna elaknásítani a kertet. A pap első látásra úgy nézett ki, mint Paul Dano a Vérző olajban. Nem tudom, hogy Reviczky Gábor hogy tudja majd visszaadni Eastwood hangját.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr68958937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2009.02.22. 19:25:35

Örülük neki, hogy nem csak én nélkülözöm a Gran Torino-t a jelöltek névsorából :) "Get off my laaaaarrrrggghhhwwwn!"

nyuszisz 2009.02.22. 19:58:09

A felolvasónak szorítok, nekem érdekes módon ez tetszett a legjobban, sem a Button, sem a Slumdog nem tudott annyi gondolatot ébreszteni bennem, mint ez a film. Azt elhiszem, hogy sokaknak vontatott és lassú lehetett, de én szeretem az ilyen filmeket.
(Még a Kételyt láttam, nem volt rossz, de Amy Adams előtt én is értetlenül állok).
Ja, az átadást én sem nézem, nem vagyok oda az ilyen ceremóniákért, pár éve egyszer belenéztem, mert nem tudtam aludni, de nem nekem való.

Turisas · http://alfaomega.blog.hu 2009.02.22. 20:57:08

Amy Adamssel nem volt gond, de Viola Davis öt perc alatt esélytelenné tette :)

Kate Winslet viszont a Readerért kap, (ha úgy tetszik Felolvasó) nem a Szabadság útjaiért ;)

Természetesen élőben követjük mi is :)

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.02.22. 21:11:49

Gettómilliomosnak drukkolok, de szerintem nem az lesz a legjobb film, a végéből hiányzik a katarzis, de amúgy a Grand Torinoért tényleg kár:(

VVega · https://debugme.eu/ 2009.02.22. 23:46:16

Nálunk is lesz valami, csak még nem tudom, hogy pl. én mennyire leszek aktív :)

Amúgy go BB, go Fincher!
süti beállítások módosítása