Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A Kaméleont nevezzük az Oscarra

2009.06.17. 20:50 koimbra 24 komment

A Magyar Filmunió bejelentése szerint "az Oscar-díjra nevező bizottság 2009. június 17-i ülésének döntése értelmében Magyarországot a 2010. évi „legjobb idegennyelvű film” kategóriában Goda Krisztina KAMÉLEON című játékfilmje képviseli."

"A bizottság többségi szavazattal hozta meg döntését. A döntésben tekintettel volt arra az örvendetes tényre a nevező bizottság, hogy a magyar filmgyártás az utóbbi időben egyre inkább „két lábon áll”. Hazai és nemzetközi megerősödését a különböző filmműfajok együttes jelenlétének köszönheti: részben a színvonalas szerzői és művészfilmeknek, részben pedig az egyre színvonalasabbá váló közönség- illetve zsánerfilmeknek. A bizottság az elmúlt év egyik magas művészi kvalitású zsánerfilmjének, a Kaméleon című alkotásnak szavazza meg az Akadémiai megmérettetés lehetőségét, ezzel is jelezvén a magyar filmipar képességét arra, hogy a minőségi filmkészítést a széles közönség számára is vonzóvá tudja tenni."

Az Amerikai Filmakadémia 2010. január végéig dönti el hogy az országok jelöltjei közül melyik 5 produkció indulhat majd a legjobb idegennyelvű film díjáért.

A Kaméleon szerintem az utóbbi idők legjobb magyar filmje volt, de én nem neveztem volna az Oscarra. Úgy gondolom ez az alkotás nem való oda, itt inkább a drámák és a komolyabb művek érvényesülnek, itthon pedig készül elég komolyabb hang Ettől függetlenül, ha bejutna a legjobb öt közé, akkor én lennék az első aki pezsgőt nyitna a tiszteletére.

Címkék: miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr691191951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutyacica 2009.06.17. 22:30:54

A film kifejezetten tetszett es szerintem jo valasztas. Azt sem mondanam h az ilyen jellegu filmek sulytalanok lennenek az Oscaron, a Catch Me If You Cant szineszi jatekert jeloltek oscarra, a Sting meg nyilvan legjobb filmkent nyert ugyebar.

Ezzel legkevesbe mondom h a Kameleon olyan jo/rossz/akarmilyen mint az elozo ketto es mint magyar film nyilvan nincs eselye hasonlokra, de genre-ben mindenkeppen megfelel nekik, szerintem.

szabiaki (törölt) 2009.06.17. 22:33:31

Nagyon jó film volt. Egy olyan magyar film ami úgy tudott hazai lenni, hogy még akár egy külföldinek, aki azt sem tudja, hol van Magyarország, is élvezhető. Én már a Csak szexet is szerettem, nagyon profin megírt forgatókönyveik voltak, ami ma már a hollywood-i filmeknél is ritka.És a színészek is jók voltak.

szabiaki (törölt) 2009.06.17. 22:35:45

@kutyacica: Valóban A nagy balhé /sting/ is oscaros. Kicsit kételkedtem én is a jelölés jogosságában, de meggyőztél a két példáddal.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.17. 22:36:10

olyan jó mint a "Valami amerikafos"?

kihanemén 2009.06.17. 22:59:34

@szabiaki: a csak szex-ben jó színészek,?? én a hajamat téptem tőlük. csányi azzal az egyféle hangjával és kifejezéstelen arcával. schell judit meg a női párja, ő folyamatosan úgy beszél, mintha olvasna... borzasztó szerintem.

Osthanes 2009.06.17. 23:15:53

Akkor már inkább A nyomozó.
Anger Tibor eléggé adja, és a többiek is ott vannak.

Goyo 2009.06.17. 23:53:08

Jót tenne a magyar filmművészetnek, ha külföldön látnának egy jó forgatókönyvből készült magyar filmet. A film közepe szerintem nagyon leül, és Hámori Gabitól rosszul vagyok, de egyébként egy jó film.

Nyomozót is szerettem, de szerintem ez jobb választás. (nagyobb esély van rá, hogy megveszik a forgatókönyvet újrafeldolgozásra, pölö)

algi 2009.06.18. 06:33:12

Ezt a filmet nem néztem meg, mert a trailere alapján arra tippeltem, ez is csak a dugásról szól, mint pl. a Valami Amerika is, és kicsit elegem volt ebből a témából a filmekben.

A nyomozóval az a baj, hogy a gyártási kvalitásai kicsit hiányosak sajnos. (A sötét képek szemcsések, a kameraállvány nem elég stabil stb.) Szörnyen sajnáltam is, hogy egy ilyen jó filmbe ilyesmivel belerondítanak.

JP 2009.06.18. 08:08:01

Szerintem is jó választás volt. Az utóbbi években egyre több a nézhető magyar film, és a Kaméleon elég ország semleges ahhoz, hogy külföldön is értsék. A nyomozó is jó választás lett volna.
Tele van a hócipőpőm az olyan filmekkel, amit megnéznek a moziban 12-en, és benevezzük mindenféle fesztiválra, mert milyen értékes, művészi film. Ott meg a zsűri ad rá valami díjat, és az alkotók döngetik itthon a mellüket. Pedig a kutya sem kíváncsi a filmre....

kgonzo 2009.06.18. 08:37:50

Szerintem megérdemli a jelölést. Az tetszett benne, hogfy úgy tudott kommersz lenni, hogy nem éreztem a megalkuvást.
Nem olyan mint a Valami Amerika, kifejezetten sértésnek tekintem.

KitorlásVapitány 2009.06.18. 08:45:21

Ez a film szörnyű. A színészvezetés borzasztó, dramaturgia 100%-ig kiszámítható,és a Nagy Ervin meg a Hámori Gabi rettenetes.És a sminkkel is történt valami, mert műarca van az embereknek. A Kulka és a Trill egész jó, sőt a Trill kifejezetten.
A film egy 10es skálán 3as. Mákszhimum.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.18. 09:29:01

Jó film. A gagyi Valami Amerikával és a még gagyibb Csak szexxel össze sem vethető. Örülök, hogy végre más is észrevette: Csányi és Schell Judit nagyon nem voltak jók. Csányi hangja tényleg iszonyatosan monoton.

Hámori Gabriellát is tényleg lehetne kicsit hanyagolni.

Balance Of Power 2009.06.18. 09:37:51

Hat nemtom, nekem nagyon tetszett a Kameleon, nagyon ugyesen lavirozik a klf. mufajok kozott es nagyon jo csavarok vannak a sztoriban. Es ahogy mondta valaki az elobb, kelloen orszagsemleges ahhoz, hogy bejojjon egy kulfoldinek is.
A 2 Valami Amerika is jo, de a Csak szex-en ugy is remekul szorakoztam, hogy eleve nem csipem a romantikus vigjatekokat. Csanyirol meg: most o az ugyeletes szepfiu, minden korban van ilyen. Szinhazban tessenek megnezni a szineszeket barmifele elhamarkodott itelethozatal elott.

stopper 2009.06.18. 09:42:50

ritka gyenge sztori és dramaturgia, felszippantotta az alkotók összes energiáját a nem rossz látványvilág kivitelezése. unalmas, közhelyes film volt többségében szar színészi játékkal és előre várható, vérgyenge "poénokkal".

stopper 2009.06.18. 09:46:11

a jelölést meg megérdemeljük, úgy kell nekünk, ha ilyen bazári filmúniót tart el a bazári kultúrpol.

Elanor_ 2009.06.18. 10:04:16

egyetértek, h az utóbbi idők legjobb magyar filmje.
mi mást neveztünk volna be?
lehet fanyalogni, de amíg nincsenek alternatíváink, addig felesleges.

az meg, h az Oscarhoz elég fajsúlyos-e... szerintem igen. nyilván, ha mondjuk egy Mások életével vagy egy A Faun labirintusával kerül egy mezőnybe, akkor _esélye sincs_. sajnos ez van.

Spawn85 2009.06.18. 12:02:50

Én nem láttam "A Kaméleon"-t, így nem tudom, hogy mennyire jó film.
Több helyen olvastam egybként, hogy inkább "A nyomozó"-t kellett volna jelölni. Én azt láttam, és tetszett is.

FayeFaye 2009.06.18. 12:16:12

Hogy 'eleg semleges, hogy kulfoldiek is megertsek' jo a kommersz terjesztesnek, de az Oscar rovid listajara epp olyan filmeket szoktak bevalasztani, amik mondanak valamit az adott orszagrol. Csak az elmult nehany evben a mar emlitett A masok elete, a Faun labirintusa, Tsotsi, Sophie Scholl, Baader Meinhof Complex, Waltz with Bashir...Jo lenne megint latni magyar filmeket a nemzetkozi elvonalban, de valoszinuleg nem a Kameleon fogja meghozni a valtozast.

Wii1.0 2009.06.18. 16:33:35

Nekem tetszett a film, de nem az Oscarra való...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.06.18. 17:09:08

@FayeFaye: A németek legalább drámát tudnak csinálni:) Egy Faun labirintusa szerű alkotással szemben pedig nem, hogy a Kaméleon, de az utóbbi időben felmutatott hazai filmek összessége se tudna versenyezni.

FayeFaye 2009.06.18. 20:16:48

Nalam a Waltz with Bashir volt a tavalyi ev egyik legjobb filmje: $2 milliobol keszult (kb. 400 millio HUF) mig a Kameleon koltsegvetese 550 millio HUF volt. A tehetseg sajnos tenyleg nem penz kerdese.
süti beállítások módosítása