Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Box Office: Másnapos csúcs

2011.05.29. 18:31 koimbra 22 komment

A folytatások uralták a box office listákat, a két új bemutató az első két helyen osztozott, a harmadikon a karibi-kalózok állnak.
Észak-amerikai box office

Két évvel ezelőtt mutatták be a Másnaposokat, ami egy közel 45 milliós nyitány után 277 millió dollárig kapaszkodott fel, megszerezvén a legtöbbet hozó R kategóriás vígjáték címet. Nem gondolkodtak sokat, gyorsan berendelték a folytatást, amiben ismét a pohár fenekére néznek a főszereplők, hogy aztán újra megpróbálják kideríteni, hogy mit is csináltak az este. Csütörtökön küldték mozikba a filmet, akkor 31,6 millió dollárt kasszírozott, ez pedig a harmadik legjobb nyitánynak számít ezen a napon. Nyilvánvalóvá vált, hogy a hétvégén is ömleni fog a pénz a kasszákba, meg is történt, 86 milliónak örülhettek. Négy nap alatt tehát 118 millió dollárt termelt a folytatás, ki kell mondani, ismét nagy sikerre van kilátás, bár ezúttal nem 35 millióból, hanem 80-ból hozták tető alá a produkciót. Logikus lenne feltételezni, hogy bőven le fogja hagyni az első rész eredményét, de ezt azért ne tegyük meg biztosra. A Másnaposok kedvelői elrohantak a mozikba megnézni a második felvonást, így könnyen elképzelhető, hogy a következő hétvégén a bevétel meredeken csökkenni fog. Egyelőre 7,2-en áll az imdb-n, a Rotten Tomatoes-on azonban 34 %-os az átlaga. A Tulsa Movie szerint ez a legrosszabb folytatás, ami valaha készült egy igazán jó filmhez. A Wall Street Journal írója alig tudta elhinni, hogy ugyanazt megcsinálták megint, csak ami Las Vegasban még érdekes és vicces volt, addig Bangkokban ugyanez sótlan és kiszámítható.

A Dreamworks a Szörnyek az űrlények ellen folytatását passzolta, de a Kung Fu Pandához legyártott egy második felvonást. Po és harcművész állat barátai visszatérnek, az első rész hazájában 60,2 milliós hétvégét tudhatott maga mögött, majd 215 milliónál hagyta el a mozikba, nemzetközileg ehhez 416 millió társult. A Kung Fu Panda 2-re is csütörtöktől lehetett jegyet váltani, akkor szerény 5,8 millió folyt be a kasszákba, a hétvégén ehhez még jött 48 millió dollár. Mindenképpen csalódás lehet a stúdió számára, főleg, hogy még 3D-vel is megtámogatták a pandát. Máris csökkenne a harmadik dimenzióra vágyók érdeklődése?

Az imdb-n 8,2 áll a neve alatt, a kritikusok többségének is bejött, 80 %-uk nyilatkozott pozitívan az animációs filmről. Az Entertainment Spectrum azt írja, hogy teljesen élvezhető a produkció, de inkább szól az idősebb gyerekeknek, mint a kisebbeknek, a SSG Syndicate pedig úgy véli, hogy ez az érzelmileg igencsak megérintő, karakterorientált, akciódús folytatás döbbenetesen jó volt.

Régebben bemutatott filmek: 56 %-kal termelt kevesebbet a nyitó hétvégéjéhez képest a Karib-tenger kalózai 4 (az elsőnél 27, a másodiknál 54 %, de már bőven 250 millió felett járt, a harmadiknál 61,5 volt), ami 39 millió dollárt jelent. A 200 millió dollár biztos, ám egyelőre úgy fest, hogy a 300-at nem fogja bevenni. 9,3 millió dollárt harcolt ki Thor, ezzel a 160 millió árnyékában pihent meg. Már csak 4 millió kell a Halálos iramban ötödik részének, hogy átrobogjon a 200 milliós vonalon. Az előző részek egyike sem hozta ezt a szintet, bebiztosította magának a hatodik felvonást, aminek a történetéről már van sejtésünk (a stáblista alatti jelenetből leszűrhető). Woody Allen filmje csupán 58 moziban megy, de a megkeresett 1,9 millió dollár felrepítette a lista hetedik helyére. Kiesett a top 10-ből A pap, már csak 1,7 millió dollárt kapart össze.


4 helyen kezdték vetíteni Terrence Malick alkotását, a Tree of Life-ot. 88.000 vászonátlaggal 352 ezer dollárt gyűjtött be.

A hétvégi box office lista első 10 helyezettje, az adatok millió dollárban értendőek, a változás %-ban pedig az előző hétvégéhez képest változást mutatja.

 

Cím

Hétvégi bevétel

Eddigi bevétel

Változás %-ban

Büdzsé

Info

 

Másnaposok 2

 

86,48

 

118,09

 

-

 

80

Előzetes, karakter poszterek, tv spotok

Kung Fu Panda 2

48,00

53,80

-

150

Előzetes, a gonoszokjelenetek

Karib-tenger kalózai 4

39,32

152, 91

- 56,4

250

 

Iromány

 

Koszorús-lányok

16,37

84,98

- 21,6

32

 Szink előzetes

Thor

9,36

159,71

- 39,4

150

 Iromány

Halálos iramban 5

6,61

196,02

- 37,4

125

Iromány  

Midnight in Paris

1,91

2,82

+ 220,4

30

Előzetes

Jumping the Broom

1,90

34,18

- 48,7

6,6

  Előzetes 

Something Borrowed

1,85

34,75

- 47,5

35

Előzetes  

Rio

1,78

134,82

- 62,0

90

 Iromány,  első két perc

 

Címkék: boxoffice

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr632941355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

COLT 2011.05.29. 18:52:30

Állítólag szar a másnaposok kettő...

Bru (törölt) (törölt) 2011.05.29. 19:02:36

Nem mondanám, hogy szar. Inkább idegesítő! Ami az elsőben humor forrása volt, az már megismételt ökörködésnek hatott nekem, és nem is volt olyan spontán, inkább szándékos szarkavarás érzésem volt végig. :S De sokaknak nagyon bejött, szóval eléggé nézőmegosztó film lett.

COLT 2011.05.29. 19:08:17

@Bru: én még az elsőt sem láttam...

Bru (törölt) (törölt) 2011.05.29. 19:37:34

@COLT: Nekem az sem volt egyébként arcmarcangolósan vihogós, de hangulatos volt, és itt-ott tényleg jó poént sikerült többször meglovagolniuk. Szóval nekem pl a Cool Túrával egy kategóriásak (ha már Todd Phillips), semmivel sem jobbak. :)

Amúgy a Kung Fu Panda adatain nagyon meglepődtem! Ennyire rossz lett volna az időzítés? :O

COLT 2011.05.29. 19:50:30

@Bru: Magyarán elmondhatjuk róla hogy az átlagtól egy kicsivel jobb, de nem kiemelkedő? Eléggé nagy port kavart az első, de személyes véleményem, hogy ha lennének normális filmek (köztük vígjátékok) manapság, akkor nem szólt volna akkorát.

Sanosuke 2011.05.29. 20:03:09

nembaj gyorsan hozzá dobnak még 1-2 részt, eljátszák még egyszer ugyanazt aztis biztosan sok marha megnézni.

Shyllard 2011.05.29. 20:05:37

Nekem tetszett a Másnaposok 2, sztem aki értékelni tudta az egyet, annak ez sem okozhatott csalódást. Én szakadtam ezen is és tényleg néha izzadságszagú volt, azért ittis sikerült beletenni nem egy eredeti ötletet. (bár ezek közül sztem nem mind sült el a jófele) És bár nem egy komoly krimi, engem spec ismét csak le tudott kötni a találgatásokkal, a Teddy-s szálat is megoldották okosan, mint ahogy az egyben Doug ügyét :D Én végigszakadtam a filmet :)

COLT 2011.05.29. 20:06:03

@Sanosuke: Nézd, nem azt mondom hogy a nép minden evő, de általában a rókabőr szarok nagyon mennek.

Shyllard 2011.05.29. 20:07:27

@Sanosuke: Nem vagyok az ilyesmik híve, de én szívesen látnék még folytatásokat, nem kell eredetinek lennie, de néha jó beülni egy olyan filmre, aminél tudjuk, hogy mire számíthatunk :) És sztem ha marad a gárda és Todd Philips is, tudják majd tartani a színvonalat. (ami vkinek vagy bejön, vagy nem)

COLT 2011.05.29. 20:12:58

@Shyllard: Ez a "jó beülni olyan filmre amiről tudjuk hogy mire számíthatunk" egy teljesen korrekt érv a számomra. Nekem ilyen volt a Piranha 3D, anno az Alien 4, meg nem rég az Expandables, és a Die Hard 4. Tudtam hogy jó lesz, tudtam hogy véres lesz, meg tudtam hogy kigyúrt/nem kigyúrt fickók véres atlétában dupla berettával fognak ugrálni.

szepherceg 2011.05.29. 21:19:53

Nekem a Másnaposok első része kifejezetten nem tetszett.. unalmasnak tartottam a poénok pedig egytől egyig lerágott csontok benne..megnéztem a második részt.. szerint jobb mint az első, nem untam, de ez nem jelenti azt, hogy végig röhögtem az egészet:S:) Egyébként csodálkoztam a moziban, hogy mennyire kevés kell az embereknek, hogy röhögjenek. Már csak kiírták a film címét és szakadtak a nézők a röhögéstől. Én meg a fejem forgattam, hogy min röhög minden ember. De tény, hogy jobb mint az első:) az meg hogy hol van a gyerek, hát utaltak rá mégsem találtam ki:D

A nép fia 2011.05.29. 21:35:08

Ez egy közepesen gyenge film harmatos folytatása. A 30. percnél már rettentően untam, de végig kellett szenvedni, mert végig ki volt fizetve a jegy. :-P

Nekem az első sem tetszett, bár az alapötlet jó volt. Legénybúcsús témában Tom Hanks Legénybúcsú c. filmjét ajánlom inkább.

COLT 2011.05.29. 21:43:25

@A nép fia: Na azt pl. még nem láttam:D

A nép fia 2011.05.29. 22:09:51

@COLT: A lehető leghamarabb pótold! :-D Az első magyar szinkronnal igazán jó, a második minősíthetetlen. Az egyik kedvenc filmem!

COLT 2011.05.29. 22:13:46

@A nép fia: Egyébként szerintem van egy pár színész (mint DiCapro, Tom Hanks stb.) akik még rossz filmhez nem nagyon adták a nevüket, szóval valahogy így közelítem meg ezt is. Hanksat meg nagyon bírom, pláne a Forrest Gump óta.

Daermon85 2011.05.30. 08:47:29

Szerintem simán jó film a Másnaposok 2.
Persze rókabőr meg minden, de simán fokozták a hülyeséget, ami meg szórakoztató :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.30. 09:13:22

ide is beteszem, ha vki nem nézné a filmes naplónkat...

nah, tegnap megnéztem a Másnaposok 2őt.
hááááááááát...
szerettem nagyon az első részt ez is tetszett, de el kell ismerjem, hogy a film 1az1ben ugyanaz, mint az első rész. nem is tudom igazából, hogy szeretnék e harmadikat...

M&Ms (törölt) 2011.05.30. 14:07:06

Mondjuk én nem láttam a Másnaposok első részét, tehát nem tudok viszonyítani (majd most bepótolom), de a 2. szerintem egész jó volt, a közönség végig röhögött velem együtt, ja és mellesleg az terem telítve volt. Ilyet utoljára a Karib-tenger 3. részénél tapasztaltam.

FayeFaye 2011.05.30. 15:57:02

A kedvenc kritikusom igy irta le a Masnaposok 2-t: "profoundly racist...rampantly homophobic...vulgar, stupid, crass...putrid nonsense", ugyhogy nalunk is biztos nagyon nepszeru lesz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.30. 16:20:36

@FayeFaye: miért nálunk??
mindenhol.
az emberek mindenhol ilyenek...

FayeFaye 2011.05.30. 16:32:59

@doggfather: Ezert mondtam, hogy nalunk is...de nem lenne szep, ha pont mi lennenk a kivetel?:)
süti beállítások módosítása