Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Box Office: Két órás elmegyógyintézeti kikapcsolódás

2010.02.21. 21:00 koimbra 19 komment

Amerikai box office

Tavaly mutatták volna be a Dennis Lehane regénye alapján forgatott filmet, ám a stúdió átrakta a premiert 2010-re, mondván akkor nem állt rendelkezésükre a megfelelő összeg, hogy reklámozzák a produkciót. Eléggé gyanús volt a dolog, de úgy-ahogy mindenki lenyelte ezt.. Pénteken aztán a mozikba küldték Martin Scorsese művét, az eredmény pedig igencsak jónak mondható. 2991 filmszínházból 40 millió dollár folyt be. Leonardo DiCaprio élete legjobb nyitányát könyvelheti el, ez az összeg több, mint a legutóbbi filmje (amerikai) összbevétele. Scorsese sem büszkélkedhetett eddig ilyen kezdéssel, A tégla 26,8 millióval indított, az Aviátor (szintén DiCaprioval) legjobb víkendje is 11,3 millió dollár volt. Lehane könyvei közül ez a harmadik darab, ami a vászonra kerül A titokzatos folyó első széleskörű bemutatója alkalmával 10,4 millió dollárt söpört be, majd 90,1 millióval zárt, a Hideg nyomon (amelynek előző részeit most olvasom a szerzőtől és ajánlom mindenkinek) csak 5,5 millió dollárral kezdett és 20,3 milliónál távozott a mozikból. Szinte biztosra vehető, hogy Scorsese rendezése jóval túl fogja teljesíteni a Clint Eastwood által rendezett Titokzatos folyót és bőven 100 millió felett lesz a bevétele.
A Viharsziget 8,5-en áll a imdb-n, a Rotten Tomatoes oldalán pedig 66 % az átlaga.

A Pop Culture Review szerint DiCaprio élete alakítását nyújtja, önmagával és másokkal küzd, hogy normális maradjon ebben a hibbant világban, az MTV pedig azt írja, hogy nem egy kiváló darab, de vannak akad benne néhány olyan jelenet, ami hátán egy ideig szárnyal a film. A TheDivaReview írója pedig azt mondja, hogy a Viharsziget kísérteties és hipnotikus, a film részben egy lázálom és egy szürrealista mű keveréke, olyan, mintha William Wellman rendezett volna egy Mickey Spillane regényt, amit Salvador Dali fényképezett.

 

Régebben bemutatott filmek:

A múlt héten a szerelmes párok és a romantikára vágyók letudták a Valentin napot, jelentősen csökkent az érdeklődés az ismert arcokkal megtűzdelt alkotás iránt, közel 70 %-kal hozott kevesebbet a nyitó víkendjéhez képest a film. Ettől függetlenül a mű egy-másfél héten belül áthalad a 100 milliós határon. Ismét dobogós az Avatar, James Cameron rendezése a harmadik helyet foglalja el a listán, 16,8 millió dollárt keresett a sci-fi a 10. hétvégéjén. Amerikában borítékolható a 700 millió dollár, jelenleg 2,4 milliárdnál jár a nemzetközi bevételekkel együtt. Megfeleződött a Percy Jackson bevétele (-51 %), a stúdió biztos szívja a fogát, hiszen franchise-ban gondolkodott a fantasy kapcsán, így nem váltja a hozzá fűzött nagy reményeket Amerikában, de még a külföldi bevételek szépíthetnek a végeredményen. Egy hete egész szépen nyitott a Farkasember, ám elég hamar elpártoltak a nézők a bestia vérontásától, 9,8 millió dollár kapart össze három nap alatt a horror-feldolgozás. A Dear John átlépett a 60 millión, a Tooth Fairy pedig az 50 millió dollár árnyékában vert tanyát. Kapott még 84 mozit a Crazy Heart, immáron 1089 helyen látható a dráma, 3 milliót hagytak a nézők a pénztáraknál. Összejött a 40 millió A sötétség pereme akció-thrillernek, még pár milliót össze tud szedni, mielőtt a 80 millióba került alkotás kivonul a mozikból. A hétvége alatt az Egek ura a 80 milliót hódította meg, míg az Éli könyve a 90 milliót.

 

Limitált bemutatók: 4 moziban kezdett Roman Polanski thrillere, a Ghost Writer, 44,750 dolláros átlagot produkált, ami annyit jelent, hogy 179.000 dollár folyt be a kasszákba. 9 helyen volt látható az Alexis Bledel főszereplésével készült The Good Guy romantikus vígjáték, 36.200 dollárt gyűjtött össze. 15 filmszínházban kezdett a Happy Tears dráma, a Demi Moore és Parker Posey főszereplésével készült film gyengén muzsikált, 14.000 dollárt kapart össze.

 

Hétvégi amerikai mozis bevétel becslések, az adatok millió dollárban értendőek

 

Cím

Hétvége bevétele

Eddigi összbevétel

Büdzsé

Info

Viharsziget

40,20

40,20

80

Előzetes, képek, jelenetek

Valentin nap

17,16

87,42

52

Előzetes és poszter


Avatar


16,10


687,82

 

 Kritikareklámok, szinkronos előzetes, James Cameronról 

Villámtolvaj - Percy Jackson és az olimposziak

 

15,30

 

58,76

 

95


Szink. előzetes
, karakterposzterek, jelenetek 


Farkasember


9,84


50,31


150

iromány,  jelenetek, tv spot

Dear John

7,30

65,97

25

 Előzetes

Tooth Fairy

4,50

49,86

48

Előzetes,poszter 


Crazy Heart


3,02


21,58


7

Poszter, előzetes

 

From Paris With Love

2,50

21,20

52

Előzetes , tv spot, poszterek  

A sötétség pereme

2,21

40,34

80

 Előzetes, poszter, tv spot

 

A bevétel 55 %-a megy vissza a stúdióhoz

 

Címkék: boxoffice

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr541779060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shyllard 2010.02.21. 21:31:09

El se hiszem, hogy az Avatar még mindig tarol. Úgy látszik mégis csak le kell szednem, hogy megnézzem mégegyszer, lehet hogy félreértelmeztem az egészet és azért nem tetszett :)

mindanee 2010.02.21. 22:20:32

@Shyllard: szerintem nem kell még egyszer "elbasznod" 3 órát az életedből :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.02.21. 22:40:07

@Shyllard:
szerintem meg nem a leszedett fos verziót kéne nézned, hanem életedben először venni egy mozijegyet! ;)

mindanee 2010.02.21. 23:56:46

@Hamlet: szvsz Shyllard szövegéből tökéletesen leszűrhető, hogy moziban nézte meg...

Rolee83 2010.02.22. 06:08:09

@Shyllard: Igen, még mindig tarol!! Én most hétvégén néztem meg másodszor moziban 3D-ben és még most is 80%-os volt a terem kihasználtság!! IMAX-be meg egyszerűen nem tudok jegyet foglalni vagy csak az első sorba, mert folyamatosan telt teremmel mennek a vetítések!!
Letöltésről meg annyit, hogy leszedtem én is, belenéztem aztán kitöröltem! Nem voltam hajlandó megnézni abban a minőségben!! Mert ez az a film, amit moziban kell látni!! ;)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.02.22. 10:56:25

@Rolee83: Hamarosan jön az Alice Csodaországban,a z majd elveszi tőle a termeket.:)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.02.22. 11:25:20

@mindanee: reméltem is, ezért raktam ezt a végére -> ;)

Rolee83 2010.02.22. 11:59:48

@koimbra: Tudom, már most kevesebb teremben adják, így még nehezebb lesz foglalni!! :(

Shyllard 2010.02.22. 14:58:01

@Hamlet: Moziban néztem meg először az Avatar-t, életemben eddig egy kamerás verziót néztem meg, méghozzá a BB-ét, mert lecsúsztam a vetítéséről. És a HD minőség szerintem nem olyan rossz! :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.02.22. 15:11:19

Én csak azt sajnálom, hogy a Hideg nyomon nem nyitott ennyivel, mint a Viharsziget.

Shyllard 2010.02.22. 15:18:57

@Shyllard: Ja bocs, csak most jött le. DVDRiP, nem HD :)
@koimbra: Az igazán jó filmeket a nagyközönség sosem szerette, a legtöbbeknek csak agykikapcsolásra van szüksége (persze itt nem a Viharszigetre gondolok)

Alex Mahone 2010.02.22. 16:29:07

A vitába bekapcsolódva, én is moziban néztem az Avatart, mégis kb azon a véleményen vagyok, mint Shyllard, sőt! Lehane meg kib*szottul tud írni...

sjbee 2010.02.22. 16:45:23

Én meg csak a DVDScr-es változatot láttam majdnem tökéletes eredeti hanggal és tetszett. Nem kell itt finnyáskodni :) Ápr. 22-én meg jön BlueRay-en

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.02.22. 18:33:10

Drukkolok a Viharszigetnek, mert az egyik kedvenc könyvem, de sajnos tudom mi a vége, így ha beülök rá nem lesz már akkora hatása.
Avatart simán megtudnám imax-ban nézni még sokszor, nekem nem kín végigülni, mert szórakoztat. Amúgy 2x láttam már, de sok haverom még egyszer se, mert arra vár hogy jegyet kapjon rá. Szóval még hoz egy két csilliót a gazdájának.

Shyllard 2010.02.22. 18:45:57

@duckit: Van pár film, ami jobban megérdemelné azt a pár csilliót. Pl a Nine, és akkor nem zárták volna be a Weinsten Company-t :S

jimbo1000 2010.02.22. 19:41:58

@Shyllard: látod, ilyen kemény a filmüzlet, csakis a drága szemetek hoznak pénzt, míg az igényes alkotások elbuknak.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.02.22. 23:32:21

@Shyllard: Biztos van más is ami megérdemelné, de én speciel most erre költöttem kétszer is. Néha olyan filmekre is szükség van amin nem nagyon kell gondolkodni és egy kicsit kizökkent a mai rohanó világunkból. Nekem ez erre tökéletesen megfelelt. Szívesen megnézem a Nine-t is, de nálunk, ahol én lakom még a Holdon van.

Shyllard 2010.02.23. 15:23:12

@duckit: Sok olyan film van, amin nem kell gondolkodni és jobb, mint az Avatar :)

jimbo1000 2010.02.23. 16:01:36

@Shyllard: és még azoknál is vannak jobb filmek, amiknél megint ugyancsak vannak jobb filmek, amiknél az avatar már jobb...
vagy mi van?
süti beállítások módosítása